hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > سینما در حال تعطیلی بود/ سیاه‌نمایی از آثار سینمایی ایران رخت بربسته است

سینما در حال تعطیلی بود/ سیاه‌نمایی از آثار سینمایی ایران رخت بربسته است

رئیس سازمان سینمایی، با اشاره به اتفاق‌های سال قبل و اینکه پس از کرونا و این وقایع، سینما در حال تعطیلی بود، گفت: سینما با حضور مردم احیا شد و این باعث خوشحالی است.

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان سینمایی گفت:  خوشحالم که سیاه‌نمایی و ناامیدی از آثار سینمایی ایران رخت بربسته است. البته به این معنا نیست که نقد نکنید. ما به سینمای اعتراضی و اجتماعی هم نیاز داریم. امیدوارم فیلم‌های اجتماعی هم سال آینده با رعایت نکات شرعی و...، بیشتر ساخته شوند.

 محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه فیلم فجر،  با دو دخترش کوچکش روی سن آمد و دعای تحویل سال را خواند و شروع سال نو سینما را تبریک گفت. او پیش از سخنانش، چادر و روسری دخترانش را بوسید.

خزاعی گفت: سال گذشته لحظات تلخی با درگذشت داریوش مهرجویی و پروانه معصومی و دیگر هنرمندان و مشکلات معیشتی سینما همراه بود که امیدوارم با افزایش بودجه این مشکلات برطرف شود.

او در ادامه، با اشاره به اتفاق‌های سال قبل جامعه و اینکه پس از کرونا و این وقایع، سینما در حال تعطیلی بود، افزود: سینما با حضور مردم احیا شد و این باعث خوشحالی است.

رئیس سازمان سینمایی به موفقیت‌های بین‌المللی سینما نیز اشاره کرد و وعده افزایش سالن‌ها به ۱۰۰۰ سالن تا پایان سال را یادآوری کرد و گفت: خوشحالم که سیاه‌نمایی و ناامیدی از آثار سینمایی ایران رخت بربسته است. البته به این معنا نیست که نقد نکنید. ما به سینمای اعتراضی و اجتماعی هم نیاز داریم. امیدوارم فیلم‌های اجتماعی هم سال آینده با رعایت نکات شرعی و...، بیشتر ساخته شوند.

او ادامه داد: من از حضور بخش خصوصی در سینما تشکر می‌کنم و همین‌طور از نهادهای مختلف. البته در دهه ۶۰ همین نهادها پشتیبان فیلم‌ها بودند و کسانی مثل عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی با همین نهادها فیلم ساختند، نمی‌دانم چرا الان حضور این نهادها بحث‌برانگیز می‌شود. 

خزاعی در بخشی دیگر اضافه کرد: من سال گذشته شعار اخلاق، امید و آگاهی را در نظر گرفتم؛ برای سال آینده، همدلی و همگرایی را در سینما در نظر بگیریم.

رئیس سازمان سینمایی در پایان از حاضران خواست یک دقیقه ایستاده برای مردم غزه دست بزنند و تاکید کرد که باید برای غزه فیلم ساخته شود.

منبع: sharghdaily-918362

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد