hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > آمادگی فیلمسازان قمی برای ساخت فیلم سینمایی با موضوع سرداران شهید

آمادگی فیلمسازان قمی برای ساخت فیلم سینمایی با موضوع سرداران شهید

پیشکسوت سینمای قم، با اشاره به ساخت فیلم «مجنون» با موضوع شهید زین‌الدین، گفت: اگر این فیلم توسط فیلمساران قمی ساخته می‌شد بهتر بود اما امیدواریم در سال‌های آینده فیلم‌هایی در خصوص دیگر سرداران شهید استان توسط فیلمسازان قمی ساخته شود.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،علی بیطرفان در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اظهار کرد: برگزاری هر ساله جشنواره فجر در قم همزمان با تهران، اتفاق بسیار خوبی است و هنرمندان قمی نیز انتظار دارند این روند هرسال تکرار شود و تمامی فیلم‌ها در استان‌ها به نمایش درآید.
وی تصریح کرد: هرسال آرزو می‌کردیم یکی از فیلمسازان قمی در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد که امسال این اتفاق افتاد، علی ثقفی فیلمساز قمی با فیلم «پرویز خان» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد و انتظار داریم مسئولان استانی این موضوع را مورد توجه قرار داده و از این فیلمساز قمی تقدیر کنند.
بیطرفان تصریح کرد: البته این اتفاق در سال‌های گذشته در بخش فیلم‌های کوتاه افتاده بود که متأسفانه از سوی مدیران استانی به آن توجه نشد، اما حضور فیلمساز قمی در بخش سودای سیمرغ اتفاق بزرگی برای فرهنگ و هنر استان است، لذا مسئولین باید قدردان این حضور باشند و از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها انتطار می‌رود از آقای ثقفی تجلیل کنند.
وی کیفیت فنی فیلم «پرویز خان» را فراتر از انتظار توصیف کرد و گفت: این فیلم با اینکه اولین ساخته علی ثقفی است، اما بدون هیچ تعصبی باید عرض کنم فیلمی قابل قبول و بالاتر از حد انتظار بود و امیدواریم در جشنواره و در بخش داوری دیده شود.
این فیلمساز قمی ادامه داد: اتفاق خوب بعدی که مدت‌ها مردم قم به خصوص رزمندگان منتظر آن بودند، ساخت فیلمی در رابطه با شهید زین‌الدین بود که امسال اتفاق افتاد؛ البته اگر این فیلم توسط فیلمساران قمی ساخته می‌شد بهتر بود اما باز جای خوشحالی دارد که فیلمی در رابطه با فرمانده لشکر 17 علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده فیلم‌هایی درخصوص دیگر سرداران شهید استان توسط فیلمسازان قمی با حمایت مراکز فرهنگی و هنری کشوری و استانی ساخته شود تا شاهد ارتقای کمی و کیفی فیلمسازی قم باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد