hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > آزادی حقیقی در ایران وجود دارد/ ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است

آزادی حقیقی در ایران وجود دارد/ ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است

ابراهیم رئیسی گفت: معتقدیم آزادی در جمهوری اسلامی ایران، به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و برخلاف آنچه مدعیان آزادی بیان می‌کنند، آزادی حقیقی در این کشور و نظام وجود دارد.

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پیام‌ ملت ایران، پیام استقلال بود، گفت: امروز مستقل‌ترین کشور در جهان، جمهوری اسلامی است. کشوری که وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند.

سیدابراهیم رئیسی،رئیس‌جمهور در چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان، با تاکید بر اینکه مردم با انقلاب، عزت را به جای ذلت و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه کشور به بیگانگان قرار دادند، اظهار داشت: مردم در نقاط مختلف کشور استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را فریاد زدند.

او با اشاره به اینکه پیام‌ ملت ایران، پیام استقلال بود، اضافه کرد: امروز مستقل ترین کشور در جهان، جمهوری اسلامی است. کشوری که وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند.

رئیسی اضافه کرد: بعد از دوران تشکیل و تثبیت نظام اسلامی و توسعه پیام انقلاب شکوهمند اسلامی و بیداری در منطقه و آنچه از دستاوردهای انقلاب اسلامی شاهد هستیم، انقلاب اسلامی ایران به پیش می‌رود و هیچ مانعی را پیش پای خود به رسمیت نمی‌شناسد.

او ادامه داد: دشمن برای متوقف کردن ملت ایران، جنگ‌های نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای، روانی و اخیرا جنگ ترکیبی را به راه انداخت، اما ملت ایران از همه این عرصه‌ها پیروز بیرون آمد و دشمن را مایوس کرد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بزرگداشت انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن، تنها بیان یک رخداد یا بیان تاریخ گذشته نیست بلکه گفتمانی است که امروز و آینده ایران اسلامی را رقم خواهد زد، افزود: حرکت ملت ایران براساس گفتمان انقلاب اسلامی تنظیم شده و پرچمدار این گفتمان امام (ره) و رهبر انقلاب است.

رئیسی یادآور شد: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی برتر، تحول آفرین، اثربخش و پیام رهایی و استقلال برای ملت‌ها و پیام مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است.

در ایران آزادی حقیقی وجود دارد

او تاکید کرد: معتقدیم آزادی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و برخلاف آنچه مدعیان آزادی بیان می‌کنند، آزادی حقیقی در این کشور و نظام وجود دارد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه مردم خواستند، توجه به جمهور بود و رای و خواست مردم محقق شده است، برخلاف کسانی که در دنیا مدعی دموکراسی هستند ولی به رای مردم احترام‌ نمی‌گذارند، در این کشور رای مردم محترم است. 

رئیسی با بیان اینکه تمام‌ نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای کشور برخاسته از رای ملت است، افزود: افتخار جمهوری اسلامی آن است که از ابتدا تاکنون هر دوره، انتخابات برگزار کرده و برای تشکیل همه نهادها به رای مردم مراجعه شده است.

او عنوان کرد: کسانی که مدعی دموکراسی هستند، به رای فلسطینی‌ها و یمنی‌ها و رای ملت‌های خود احترام نمی‌گذارند ولی نظام ‌جمهوری اسلامی‌، مبتنی بر جمهوریت و ملاکش رای مردم است.

رئیس‌جمهور بیان داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار نگرفت ولی شاهدیم در تاریخ ایران با یک تشر آمریکایی‌ها، جزایر و بخش‌هایی از ایران را چگونه دودستی به بیگانگان دادند ولی در این دوران، از تمامیت ارزی این کشور دفاع شده است و همواره نظام‌، پای تمامیت ارزی ایستادگی می‌کند و اجازه نمی‌دهد یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار بیگانگان قرار بگیرد.

رئیسی اضافه کرد: ادبیات‌ گزینه نظامی روی میز است، اکنون به حاشیه رفته و دیگر کسی این سخنان را بر زبان جاری نمی‌کند و تجاوز به این آب و خاک را در فکر خود نمی‌پروراند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع راهپیمایان بیان داشت: بسیار تلاش کردند که ما مقتدر نباشیم، عزت نداشته باشیم، اقتدار نداشته باشیم اما ملت ایران اراده کرد که کشور با عزت، اقتدار و افتخار اداره شود.

او تاکید کرد: می‌توان با تکیه بر اصول حیات‌بخش انقلاب اسلامی، قانون اساسی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، هم کشور را به پیش برد و هم بر مبانی انقلاب شکوهمند اسلامی و آموخته‌های ۲۲ بهمن ۵۷ پافشاری کرد. این دو اصل به صورت کامل و توامان محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین فسادی در سازمان اداری کشور لانه کند، گفت: خود را موظف می‌دانیم گام‌هایی را در جهت پیشرفت کشور و رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌ها برداریم.

رئیسی بیان داشت: در حوزه اقتصادی تلاش‌هایی انجام شده، اصلاح نظام بانکی اصلاح نظام مالیاتی، شفاف سازی‌ها و چابک‌سازی‌ها و حذف ساختارهای فسادزا از جمله آنها است. 

او افزود: مردم اعتمادشان به دولت و دولتمردان به این است که با هرگونه فساد مبارزه شود، و بدانید بر سر پیمانی که با مردم بستیم، ایستاده‌ایم و اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین فسادی در سازمان اداری کشور لانه کند.

رئیس‌جمهور در ادامه، با اشاره به اینکه در گذشته کشور برای تجهیز و تعمیر یک دستگاه منتظر مستشاران خارجی بود ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز استقلال، اقتدار و افتخار برای نظام شکل گرفته و این توانمندی‌ها به دست آمده است، اظهار داشت: امروز به برکت اسلام عزیز و اعتقاد به آموزه‌های دینی و آموخته‌های امام و رهبری فرزانه انقلاب، مردمی مستقل، آزاد و مسلمان داریم.

رئیسی تصریح کرد: هرکجا به‌ گفتمان امام و رهبری عمل کردیم‌، موفق شدیم و هرکجا به این گفتمان دل داده نشد در آن حوزه عقب ماندگی را شاهد هستیم، در این دولت تلاشمان بر این است که کشور را مطابق سیاست‌های امام و رهبری اداره کنیم.

او با اشاره به اینکه معتقدیم که می‌توان با اقتصاد و توسعه درون‌زا با تکیه به فرهنگ «ما می‌توانیم» کار را پیش برد، افزود: سرداران رشید اسلام، شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، بسیجیان، امام و رهبری و بسیاری از عزیزان به ما آموختند که «ما می‌توانیم».

رئیس جمهور عنوان کرد: ما حتما توان پیشرفت در کشور را داریم و به امید خدا این گام‌های بلندی در این رابطه برداشته خواهد شد. هفت هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشته است و بسیاری از کارگران، مهندسان و کارشناسان مشغول به کار شده‌اند.

به صادرکننده برق در منطقه تبدیل خواهیم شد 

رئیسی تصریح کرد: در این دولت در حوزه زیر ساخت اقداماتی انجام شده و به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم، ناترازی در برق رفع شد و طی این مدت کوتاه، هشت هزار مگاوات تولید برق شده است‌. 

او با بیان اینکه در آینده نزدیک به صادر کننده برق در منطقه تبدیل خواهیم شد، تاکید کرد: در هدف‌گذاری دولت که برای رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا برنامه ریزی شده تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ روستا تنش آبی آن برطرف شده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم به مرز ۱۰ هزار شرکت رسیده است و نقش شرکت‌های دانش بنیان از ۳.۵ درصد در تولید ناخالص به ۱۰ درصد تبدیل و با کمک و مشارکت مردم مشکلات رفع شده و قطار پیشرفت سرعت پیدا خواهد کرد.

رئیسی اضافه کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است اما ما باور داریم که ظرفیت‌های بسیاری داریم و تلاش‌ها می‌تواند استقلال حوزه اقتصادی را همانند استقلال حوزه سیاسی محقق کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگاه امروز دولت به مردم است، با مردم، از مردم و در مردم است و معتقد است با مشارکت مردم بسیاری از مسائل حل‌شدنی است، گفت: وظیفه امروز ماست که امروز ایجاد امید کنیم، ترجمان امروز دهه فجر «امید» است، ایجاد امید در دل ملت ایران و در دل همه ملت‌های جهان.

منبع: sharghdaily-918331

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد