hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > در آمریکا رای مردم رئیس‌جمهور را انتخاب نمی‌کند؛ رای الکترال مشخص می‌کند چه کسی رییس دولت شود!

در آمریکا رای مردم رئیس‌جمهور را انتخاب نمی‌کند؛ رای الکترال مشخص می‌کند چه کسی رییس دولت شود!

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در آمریکا که ادعای دموکراسی دارد، انتخابات ریاست‌جمهوری‌شان همواره با چالش مواجه است و آن رأی مردم نیست، بلکه رأی الکترال‌ها هست که مشخص می‌کنند چه کسی رئیس‌جمهور شود. لذا رأی مردم اصلا ارزش پیدا نمی‌کند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا با خبرآنلاین گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

 

  • امروز جمهوری اسلامی ایران افتخار این را دارد که به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی روی پای خودش ایستاده است. هرچند که سختی‌ها و مرارت‌های زیادی را تحمل کرده و می‌کنیم، اما مستقل بودن قطعا هزینه و سختی‌هایی دارد. 
  • واقعیت امر این است که امروز می‌توانیم ادعا کنیم سرنوشت کشور در دست خود مردم قرار دارد و شاهد هستیم در دنیا انتخابات برگزار می‌شود اما در جای دیگر تعیین و تکلیف می‌شود. چه بسا در آمریکا که ادعای دموکراسی دارد، انتخابات ریاست‌جمهوری‌شان همواره با چالش مواجه است و آن رأی مردم نیست، بلکه رأی الکترال‌ها هست که مشخص می‌کنند چه کسی رئیس‌جمهور شود. لذا رأی مردم اصلا ارزش پیدا نمی‌کند.
  • چالش‌ها، سختی‌ها و مشکلات زیادی هم داریم که برخی از این چالش‌ها ناشی از سوء‌مدیریت‌ها و سوء‌رفتارها است و نباید این را به پای نظام بگذاریم چراکه مردم نظام و انقلاب را دوست دارند.
  • بابت این نظام خون‌های زیادی دادیم و باورهای‌مان را هیچ‌گاه با بی‌کفایتی برخی افراد در عرصه‌های مختلف و در ۴۴ سال معامله نکردیم.

 

منبع: etemadonline-651140

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد