hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال 1399- 1400

آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال 1399- 1400

1399/02/2 , 08:00
مسئول پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: پذیرش حوزه علمیه خواهران از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان این ماه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 28 استان کشور انجام می شود.
به گزارش رویداد ایران_قم،مریم بابایی در کنفرانس خبری با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران از امروز در سراسر کشور اظهار کرد: علاقمندان می توانند تا 31 اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام برای سال تحصیلی 1399 تا 1400 در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام کنند.
وی با بیان اینکه پذیرفته شدگان در حوزه علمیه خواهران می توانند به صورت تمام وقت، نیمه حضوری، غیرحضوری به تحصیل علوم دینی بپردازند.
مسئول پذیرش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه پذیرش در 400 مدرسه علمیه انجام می شود، عنوان کرد: علاقمندان به تحصیل در علوم دینی در مقطع عمومی در 28 استان سراسر کشور پذیرش می شوند که در این مقطع گرایش خاصی ندارند.
وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آزمون ورودی برگزار نمی شود، گفت: سنجش به صورت سوابق تحصیلی دانش آموزان است و تنها با معدل کل ارزیابی صورت می گیرد.
بابایی با اشاره به شرایط پذیرش در حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: دارندگان گواهی دیپلم و بالاتر، دارندگان گواهی سیکل یا اتمام دوره اول متوسطه برای تمام وقت با شرط سنی متولدین 1359 به بعد در مقطع دیپلم و متولدین1382 به بعد در مقطع دوره اول متوسطه به صورت حضوری تمام وقت پذیرش می شوند.
وی افزود: 35 مدرسه علمیه به مقطع سیکل و 365 مدرسه به دارندگان مدرک دیپلم اختصاص دارند که در مقطع عمومی ظرفیتی بیش از 12 هزار نفر در نظر گرفته شده است.
مسئول پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: سنجش به صورت معدل کل در مقطع عمومی انجام می شود که معدل خاصی برای دیپلم ها و برای سیکل نیز معدلی که در مقطع هشتم کسب کرده اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا آزمون برگزار نمی شود.
وی اضافه کرد: پذیرش سطح سه در 12 رشته انجام می گیرد که شامل تفسیر و علوم قرآنی فقه و اصول فلسفه اسلامی کلام اسلامی کلام اسلامی با گرایش امامت کلام اسلامی با گرایش مهدویت تاریخ اسلام مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی تربیت دینی کودک و نوجوان اخلاق و تربیت اسلامی مدرسی ادبیات عربی مطالعات اسلامی زنان
به صورت نیمه حضوری و غیر حضوری : رشته های تفسیر علوم قرآنی فقه و اصول و تفسیر قرآن نیز در نظر گرفته شده است.
بابایی ادامه داد: سنجش در مقطع سطح سه به صورت آزمون ورودی و سنجش علمی انجام می شود.
وی گفت: در 28 استان پذیرش برای سطح سه 153 رشته محل و سه هزار نفر پذیرش انجام می شود.پذیرش مقطع تخصصی سطح چهار به صورت تمام وقت شامل تفسیر تطبیقی، فقه خانواده حکمت متعالیه کلام اسلامی علوم و معارف قرآنی است.
مسئول پذیرش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: سنجش از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی و ظرفیت بیش از 200 نفر در 10استان پذیرش می شوند شامل استان تهران، اصفهان، یزد، سمنان، مرکزی، فارس، کرمان، مازندران و گلستان می شود.
وی عنوان کرد: طبق تفاهم با جامعه المصطفی از اتباع خارجی که از قبل ساکن در کشور بوده اند و اقامت دارند چنانچه بتوانند از طریق جامعه المصطفی کد تحصیلی دریافت کنند و جامعه المصطفی با تحصیل این گروه موافقت کند برای پذیرش در مدارس علمی معرفی می شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد