سیدمهدی مهیایی در نشست خبری دهه مبارک فجر با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی استان، گفت: در ٢ سال نخست دولت سیزدهم، اعتبارات عمرانی و زیرساختی استان از چهار همت دولت قبل به بیش از ۱۶.۲ همت رسید.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: در این مدت بودجه شهرداری های استان نیز از یک هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان به سه هزار و ٨٠٠  میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، گفت: در سفر اول دولت به استان ۱۲.۳ همت و در سفر دوم ۱۳.۵ همت مصوبه عمرانی برای گلستان به تصویب رسید.

مهیایی خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۱۷ همت پروژه عمرانی در حوزه های زیرساختی نظیر راه، آب، فاضلاب و برق افتتاح و ۲۷ همت پروژه عمرانی کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به پروژه های دهه مبارک فجر، اظهارداشت: در دهه فجر امسال ٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح و بیش از پنج هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان پروژه عمرانی کلنگ زنی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، بهره برداری از  یک هزار و ٧٨٠ واحد مسکن روستایی و نهضت ملی مسکن را مهمترین پروژه های عمرانی برشمرد.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از ۳۵ شهر استان در سال‌جاری ۲۰ شهر رتبه عالی و ۱۵ شهر رتبه خیلی خوب دریافت کردند و از مجموع روستاهای استان ۳۱۵ روستا عالی، ۵۰۰ روستا خیلی خوب و مابقی خوب و متوسط بوده اند.