hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > شکست سنگین و عجیب رقیب ترامپ در انتخابات/ عکس

شکست سنگین و عجیب رقیب ترامپ در انتخابات/ عکس

گزینه «هیچ‌کدام» بر نیکی هیلی، رقیب اصلی دونالد ترامپ، در جریان انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان پیروز شد.

به گزارش شبکه شرق، در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان ایالت نوادای آمریکا، در غیاب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور، گزینه «هیچ‌کدام» بر نیکی هیلی، رقیب اصلی ترامپ، پیروز شد.

تارنمای خبری آکسیوس ساعاتی پیش خبر داد که در جریان انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان و در شرایطی که نام رئیس‌جمهوری سابق آمریکا میان کاندیداها دیده نمی‌شد، گزینه «هیچ‌کدام» با اقبال اکثریت رای‌دهندگان مواجه شد.

به نوشته آکسیوس، کاندیدای منتخب جمهوری‌خواهان نوادا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، پنجشنبه (۱۹ بهمن ماه) و در جریان برگزاری انجمن‌های حزبی تعیین می‌شود. اختلاف در نحوه انتخاب کاندیدای جمهوری‌خواهان این ایالت پس از تصویب قانونی در سال ۲۰۲۱ پدید آمد که بر اساس آن در صورتی‌که بیش از یک فرد داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری شود، انتخابات درون‌حزبی باید انجام شود.

حزب جمهوری‌خواه ایالت نوادا که به ترامپ نزدیک است، در مخالفت با این تصمیم اعلام کرده که کماکان کاندیدای این ایالت از طریق انجمن‌های حزبی برگزیده خواهد شد. کاندیداها امکان شرکت در تنها یکی از این دو رای‌گیری را دارند.

نیکی هیلی دونالد ترامپ

میانگین نتایج نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، با اقبال ۷۳.۵ درصد و نیکی هیلی، از حمایت ۱۸.۸ جمهوری‌خواهان برخوردارند.

شصتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «۱۵ آبان ۱۴۰۳» و همزمان با انتخابات کنگره، ایالتی و محلی برگزار می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود بایدن و ترامپ همانند انتخابات سال ۲۰۲۰، کاندیداهای برگزیده دو حزب اصلی آمریکا در این انتخابات باشند.

نیکی هیلی دونالد ترامپ

منبع: sharghdaily-918011

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد