hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرونا تولید محصولات لبنی را ۳۰ درصد کاهش داد/ لبنیات گران نمی‌شود

کرونا تولید محصولات لبنی را ۳۰ درصد کاهش داد/ لبنیات گران نمی‌شود

مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان گفت: کرونا با تاثیر منفی بر مصرف لبنیات در بین مردم موجب کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید محصولات لبنی شده که با احتساب قطع صادرات، میزان تولید بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

هومان امیری با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر مصرف لبنیات، اظهار کرد: متاسفانه با شیوع کرونا در کشور، شاهد کاهش مصرف لبنیات از سوی مردم هستیم.
وی با بیان اینکه بعد از بسته شدن مرزها و به دنبال آن کاهش صادرات، کارخانجات صنایع لبنی ناچار به کاهش تولید شدند، افزود: به نظر می رسد مصرف لبنیات به عنوان یکی از محصولات غذایی مورد نیاز بدن و حتی حافظ در برابر آلودگی ها، افزایش یابد که در بازار داخل با کاهش مصرف لبنیات مواجه شدیم.
مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه بسیاری از خانواده ها به دلیل رعایت فاصله اجتماعی کمتر خرید می کنند، افزود: با کاهش تولید کارخانجات صنایع لبنی، شیر خام بر روی دست دامدار باقی ماند و این موجب ضرر آنها شد، البته برای حل این مسئله سیاست تبدیل آن به شیرخشک اتخاذ شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر برای جذب شیرخام دامداری ها، مجوز صادرات شیرخشک در کشور اخذ شده که با این اقدام تا حدودی مشکل دامداری ها مرتفع می شود، اما کارخانجات صنایع لبنی که تولید شیرخشک ندارند برای رهایی از مشکل باید تولید محصول خود را افزایش دهند.
امیری ادامه داد: کرونا با تاثیر منفی بر مصرف لبنیات در بین مردم موجب کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید محصولات لبنی شده است که با احتساب قطع صادرات میزان تولید بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و در این شرایط بسیاری از کارخانجات با یک سوم نیروی خود فعالیت می کنند.
وی افزود: در پی شیوع کرونا و با وجود کاهش تولید، هیچ یک از کارخانجات فراورده های لبنی در اصفهان تعطیل نکردند و خوشبختانه موردی از کرونا در کارگران آنها گزارش نشده است.
مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان در خصوص وضعیت تولید کارخانجات فراورده های لبنی در آستانه ماه رمضان، گفت: با توجه به میزان مصرف مردم در شرایط کرونا، تولید انجام می شود و قیمت لبنیات نیز افزایش نخواهد داشت.
وی درباره میزان تولید فراورده لبنی در استان اصفهان، گفت: پیش از شیوع کرونا تولید محصولات لبنی ۱۲۵۰ تن در روز بود که اکنون به زیر ۱۰۰۰ تن در روز کاهش یافته و این موجب ضرر کارخانجات صنایع لبنی شده است.
امیری با انتقاد بر کاهش مصرف لبنیات در بین مردم، گفت: متاسفانه کارشناسان تغذیه و بهداشت، صدا و سیما و ... هیچ یک بر تغذیه مناسب در دوران کرونا به درستی نپرداختند و در این شرایط خانواده ها از ترس ابتلا به کرونا با دوری خرید از سوپرمارکت ها، مصرف لبنیات خود را کمتر کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد