hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > صدور حدود ۵۲۰۰ مجوز مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان

صدور حدود ۵۲۰۰ مجوز مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از صادر شدن ۵۱۹۴ مجوز مشاغل خانگی برای فعالان این حوزه در استان خبر داد.

به گزارش رویداد ایران خلیل‌احمد سلامی اظهار کرد: در 10 ماهه امسال، پنج هزار و ۱۹۴ شاغل جدید در حوزه مشاغل خانگی استان اضافه شده است که از این تعداد ۴۳۵۹ نفر از محل صدور مجوز و ۸۳۵ نفر از محل پرداخت تسهیلات شاغل شدند.

وی با بیان اینکه صدور مجوزها صرفا بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: مشاغل خانگی بدلیل دربرگیری فراوان و هزینه راه‌اندازی پایین تر نسبت به دیگر شغل‌ها، برای متقاضیان بویژه بانوان و خانواده‌ها با اهمیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت مجوز متناسب با نوع مهارتی که فرا گرفته اند و قصد فعالیت دارند، به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

سلامی گفت: سیستان و بلوچستان بدلیل فرهنگ کهن و غنی و شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از مناطق پرکشش اشتغال بخصوص در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شیلات و کشاورزی است.

وی اظهار کرد: در چند روز اخیر با پیگیری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی از طریق برنامه کاربردی "روبیکا" فراهم شده است که فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به رویکرد دولت در حمایت از کسب و کارهای خانگی، سال آینده از لحاظ تخصیص اعتبارات سیستان و بلوچستان جایگاه بهتری نسبت به امسال پیدا می‌کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد