hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > بیش از چهار هزار تن فرآوردهای آبزیان از سیستان و بلوچستان صادر شد

بیش از چهار هزار تن فرآوردهای آبزیان از سیستان و بلوچستان صادر شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات آبزیان از این استان در سالجاری بیش از چهار هزار تن بوده که این محصولات به کشورهای چین، عراق، مالزی، پاکستان، تایلند، ویتنام، کویت، قطر، امارات، روسیه، ترکیه، عمان و گرجستان صادر شده است.

مسعود اصغری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور بر فرآورده‌های خام دامی صادراتی علاوه بر تضمین سلامت و کیفیت آن‌ها باعث بازار پسندی و افزایش تقاضای آنها در صادرات به سایر کشورها شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های توسعه سواحل مَکُران و وجود ظرفیت آبزی‌پروری قابل توجه و شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان، بستر مناسبی برای پرورش آبزیان وجود دارد که امید است این میزان در سال‌های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاری بر پایه اقتصاد دریا محور و افزایش تولیدات آبزیان در استان باعث توسعه صادرات غیرنفتی و نقش آفرینی مستقیم استان در بازارهای منطقه از طریق صادرات کالاهای بازار پسند و دارای استانداردهای بین‌المللی خواهد شد که به دنبال آن شاهد افزایش اشتغال و رفاه عمومی مردم استان خواهیم بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد