hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > اعطای امتیاز ساخت هتل، شهربازی، پارک آبی، مسکن و حمل‌ونقل پایتخت به چینی‌ها؛ چشم‌بادامی‌‌ها در تهران چه می‌کنند؟

اعطای امتیاز ساخت هتل، شهربازی، پارک آبی، مسکن و حمل‌ونقل پایتخت به چینی‌ها؛ چشم‌بادامی‌‌ها در تهران چه می‌کنند؟

روزنامه هم میهن نوشت: با وجود گذشت حدود یک ماه از سفر شهردار تهران به همراه معاونانش به چین هنوز دلیل و مهمتر، دستاورد آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سفری که به گفته شهردار تهران 12میلیارد یورو برای تهران هزینه دارد و قرار است با این مبلغ علاوه بر تحول در ناوگان حمل‌ونقل تهران، چینی‌ها برای ساخت هتل‌، شهربازی، پارک آبی و البته ساخت مسکن وارد تهران شوند.

روزنامه اصلاح‌طلب هم میهن ورود شرکت‌‌های چینی به بازار ساخت‌وساز تهران را بررسی کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • ورود شرکت‌های چینی به بازار ساخت‌وساز پایتخت، تبدیل به بحث و جدلی بین شهردار تهران، معاون شهرسازی و معماری و برخی از اعضای شورای شهر تهران شد. آنچه اهمیت دارد، ارائه آمارهای ضدونقیض شهردار و معاونش بود که حضور چینی‌ها را مبهم‌تر می‌کند. شهردار تهران اعلام کرد: «شرکت‌های چینی برای ساخت 200 هزار واحد وارد بازار ساخت و ساز پایتخت می‌شوند.» این در حالی است که پیش از این معاون او از حضور چینی‌ها برای ساخت 100 هزار واحد خبر داده بود. 
  • با وجود گذشت حدود یک ماه از سفر شهردار تهران به همراه معاونانش به چین هنوز دلیل و مهمتر، دستاورد آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سفری که به گفته شهردار تهران 12میلیارد یورو برای تهران هزینه دارد و قرار است با این مبلغ علاوه بر تحول در ناوگان حمل‌ونقل تهران، چینی‌ها برای ساخت هتل‌، شهربازی، پارک آبی و البته ساخت مسکن وارد تهران شوند. مدیریت کنونی شهرداری تهران با توجیه وابسته بودن بیش از 200 صنعت به صنعت ساختمان اقدام به تصویب مازاد تراکم کرده است و حالا زاکانی و مدیرانش از عقد تفاهم‌نامه‌ای برای ورود شرکت‌های چینی به بازار ساخت‌وساز تهران خبر می‌دهند. 
  •  سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران شهردار تهران: در گزارش خود به ورود چینی‌ها به ساختمان‌سازی اشاره کرد. با اعلام شهردار، این تفاهمنامه قطعیت پیدا نمی‌کند. جزئیات این مسائل باید در شورای شهر تهران بررسی شود. اصولاً اگر فکر کنیم از بخش خصوصی موفق‌تر عمل کردیم تا مسکن ارزان تامین شود، دور از واقعیت است. تهران در وضعیت اشباع وضعیت زیست‌محیطی است و نباید جمعیت آن بیشتر شود. چراکه این شهر کشش ندارد. باید برای تامین آب تهران از خلیج‌فارس آب انتقال بدهیم؟ اینکه امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر خیابان‌های تهران نیز کشش خودروی بیشتر را ندارد. زمانی پایتخت ایران پیک ترافیک داشت، در حال حاضر تمام ساعات پیک ترافیک است.
  • ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران: از توضیحات زاکانی درباره ورود شرکت‌های چینی به بازار ساخت و ساز تهران قانع نشدم. موضوعی که شهردار مطرح می‌کند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک برنامه‌ 10ساله است و تمام برنامه‌ چهارم توسعه شهر تهران و برنامه سالانه شهرداری تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

     

منبع: etemadonline-650735

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد