hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > هر یک رای، تولید قدرت در مقابل دشمن است

هر یک رای، تولید قدرت در مقابل دشمن است

مشاوره عالی فرمانده کل سپاه گفت: هر یک رای، تولید قدرت در مقابل دشمن است و موجب امنیت ملی بوده و هرگاه محقق شد، موجب تقویت پایه‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاسی و دفاعی کشور می‌شود.

به گزارش رویداد ایران از قم،حجت الاسلام والمسلمین طائب در همایش ایران قوی و حضور حداکثری که در قم برگزار شد، بیان داشت: هر انقلابی چند دوره دارد و آن مشتمل بر شکل‌گیری، ظهور، تثبیت، قدرت‌یابی و اوج‌گیری می‌باشد که در نقطه پایانی یا دچار فروپاشی یا پیشرفت می‌شوند. 

وی افزود: انقلاب اسلامی زمانی شکل گرفت که از نظر جهانی، ایران در جنگ سخت بین دو امپراتوری‌های بزرگ شرق و غرب قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ابراز داشت: امپراتوری ‌های بزرگ در جنگ جهانی اول و دوم بهم ریخته‌بودند و جهان از لحاظ قدرت به دو قطب بلوک شرق با محور شوروی و بلوک غرب با محوریت آمریکا تبدیل شده بود و این دو ابر قدرت بایکدیگر برای تاثیرگذاری بیشتر جهان رقابت می‌کردند.

مشاوره عالی فرمانده سپاه اظهار داشت: آمریکاهایی‌ها قصد داشتند تا ارزش‌هایشان گسترش دهند و شوروی‌ها نیز در تلاش بودند تا جهان را مارکسیسمی کنند و در این شرایطی که از شکل‌گیری آمریکا ۲۰۳ سال می‌گذشت، آنان با بریتانیا کشورهای مستعمره خود بیانیه‌ ارزش‌های آمریکایی را صادر کردند و گفتند که با انحصار قدرت و ثروت کاری می‌کنند تا ارزش‌های آنان در جهان گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ جهانی اول و دوم و بویژه دوم، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه آمدند تا اسلام را کنترل کنند و پادگانی را بنام اسرائیل تشکیل دادند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: در آن زمان اسرائیل سی‌ویک ساله بود و ایران باهمه این شرایط که دو بلوک شرق و غرب بایکدیگر در رقابت بودند، آمریکایی‌ و انگلیس‌ها اسلام را کنترل می‌کردند و ایران نیز بعنوان ژاندارم منطقه عمل می‌کرد تا با شوروی مقابله کند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب تصریح کرد: آمریکایی‌ها در آن زمان روزانه شش میلیون نفت را استخراج می‌کردند و در ازای آن تسلیحات می‌فرستادند تا ایران مقابل شوروی بایستد و به اسرائیل کمک کنند.

مشاوره عالی فرمانده سپاه افزود: ایران در زمان پهلوی یک کشور وابسته، ضعیف بود. انقلاب اسلامی در این شرایط و با بروز در سال ۱۳۴۲ و پیروزی در سال ۱۳۵۷ مقابل این جنایات ایستادگی کرد و به یک الگوی اسلامی جهانی تبدیل شد.

وی ادامه داد: فلذا آمریکا و شوروی علی‌رغم اینکه بایکدیگر در تقابل بودند، بایکدیگر دست به یکی کردند تا از شکل‌گیری انقلاب جلوگیری کنند و در این راستا برخی اقدامات تجزیه‌طلبی و جنگ را برما تحمیل کردند و تمام کشورها با آنان همراه شدند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد: دلیل اینکه امروز به قدرت دفاعی و بازدارندگی رسیدیم، ایستادگی مردم در مقابل ابرقدرت‌ها است. 

وی اضافه کرد: ایران پس از گذراندن دهه اول انقلاب، امام پیغامی دادند و فروپاشی شوروی را پیش‌بینی کردند و محقق شد، آمریکایی‌های نیز در اینباره گفتند که ما در جنگ سخت در مقابل شوروی پیروز شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب عنوان داشت: آمریکایی‌ها در سال ۱۹۹۱ میلاد گفتند که در این ۹ سال باقی قرن بیستم، باید خودمان را آماده کرده تا قرن بعدی را آمریکایی کنیم و برآورد آنها این بود که ایران تازه از جنگ بیرون آمده و کاری نمی‌تواند بکند. در این حین آنان با صدور سند امنیت ملی گفتند که ایران در حال قدرت گرفتن است و اگر پنج فقط سال به آن فرصت داده شود، با تشکیل ملل اسلامی جایگزین اتحاد جمیر شوروی خواهد شد.

مشاوره عالی فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: پس از گذشت سه دهه از انقلاب، ایران تهدید اصلی منطقه‌ای آمریکا شد، آنان در دهه سوم محاصره اقتصادی را شروع کردند و کشورهای منطقه را تهدید نموده و در منطقه حاضر شدند. در سال ۱۳۷۸ اغتشاشات داخلی راه انداختند، تا اینکه در دهه چهارم قراردادی نوشتند و گفتند که با هسته‌ای ایران را محدود می‌کنیم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد: ولی چندی بعد وقتی دیدند که ایران در حال قدرت گرفتن است و در عرصه‌های شیمی، علمی، پزشکی، مکانیکی و ... پیشرفت می‌کند و به قدرتی تبدیل می‌شود و خودش انرژی اتمی تولید می‌کند، تصمیم گرفتند تا با برجام این رشدها را متوقف کنند. آنها گفتند که پس از برجام قدرت‌ نظامی و منطقه‌ای را محدود می‌کنیم ضمن آنکه ناکام ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: هر یک رای، تولید قدرت در مقابل دشمن است و موجب امنیت ملی بوده و هرگاه محقق شد، موجب تقویت پایه‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاسی و دفاعی کشور می‌شود.

مشاوره عالی فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: این حضور گسترده مردم در انتخابات، یک درس دیگری به دشمن خواهد داد و موجب تقویت پایه‌های کشور می‌شود و ان شاءالله بتوان با این قدرت‌گیری در مسائل معیشتی، اقتصادی و علمی شتاب پیدا کنیم.

انتهای پیام/

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد