hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > فمنیست باعث شد زنان کارهایی مانند منشی‌گری، پیشخدمتی و مراقبت از کودکان که برای خانواده انجام می‌دادند را بیرون از خانه و با پرداخت مالیات انجام دهند!

فمنیست باعث شد زنان کارهایی مانند منشی‌گری، پیشخدمتی و مراقبت از کودکان که برای خانواده انجام می‌دادند را بیرون از خانه و با پرداخت مالیات انجام دهند!

روزنامه کیهان نوشت: اکنون، زن متوسط ۲۲ساله به امید پرداخت بدهی هنگفت دانشجویی خود، به یک شغل تازه روی می‌آورد. در همین حال، ۲۰ شغل برتر مانند منشی، ‌پرستار، پیشخدمت، معلم، و ارائه دهنده مراقبت از کودکان که به گفته وزارت کار آمریکا بیشتر توسط زنان انجام می‌شوند‌، همان کارهایی هستند که به طور سنتی در خانه برای خانواده خود انجام می‌دادند؛ فقط اکنون، آنها باید مالیات بپردازند و بچه‌های خود را برای این امتیاز به مهد کودک بفرستند.

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «فمینیسم درخدمت منفعت‌طلبی سرمایه‌داری» به نقد این جریان پرداخت.

به گزارش کیهان، اتفاق طبیعی که پس از خروج زنان از منزل رخ داد و سرمایه‌داران انتظار آن را می‌کشیدند، نیاز به تأمین احتیاجات داخل خانه توسط صنایع جدید بود. تهیه غذا از بیرون به ایجاد صنایع غذایی‌، شست وشوی لباس و نظافت منزل به ایجاد صنایع خدمات منزل و نگهداری فرزند به ایجاد مهدکودک‌ها انجامید. تمام اینها به نفع سیستم اقتصاد سرمایه‌داری عمل کرد.

این روزنامه افزوده است: از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰، بیشترین سود اقتصادی در حوزه خدمات اتفاق افتاد و ۶۰ درصد از این شغل‌ها به زنان اختصاص پیدا کرد؛ زیرا نیروی کار زن دستمزد قابل توجهی دریافت نمی‌کرد و همچنین زن دیگر در خانه حضور نداشت. همین در خانه نبودن زن، خود باعث شد که خانه‌ بدون حضور زن بی‌غذا هم بشود و خانواده‌ها به فست‌فود‌ها و غذای آماده روی آورند... از سوی دیگر‌، چرخش به سوی تجاری‌سازی خدمات شخصی‌، نیازمند افزایش نیروی کار زنان بود.

روزنامه کیهان اضافه کرده است: در سال ۱۸۹۰، میانگین سنی ازدواج زنان ۲۲ سال بود. اکنون، زن متوسط ۲۲ساله به امید پرداخت بدهی هنگفت دانشجویی خود، به یک شغل تازه روی می‌آورد. در همین حال، ۲۰ شغل برتر مانند منشی، ‌پرستار، پیشخدمت، معلم، و ارائه دهنده مراقبت از کودکان که به گفته وزارت کار آمریکا بیشتر توسط زنان انجام می‌شوند‌، همان کارهایی هستند که به طور سنتی در خانه برای خانواده خود انجام می‌دادند؛ فقط اکنون، آنها باید مالیات بپردازند و بچه‌های خود را برای این امتیاز به مهد کودک بفرستند.

 

منبع: etemadonline-650745

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد