hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > 57 پروژه شهری در قم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز شد

57 پروژه شهری در قم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز شد

آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 57 پروژه بزرگ شهرداری قم با اعتباری بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

رویداد ایران_سمانه سادات فقیه سبزواری:-عملیات اجرایی 57 پروژه بزرگ شهرداری قم با اعتباری بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال که شامل پروژههایی در حوزه‌های عمرانی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، سرمایه‌گذاری شهرسازی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، فضای سبز و محیط زیست، می شوند، با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه پردیسان قم، حاجی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم، ذاکریان فرماندار قم و محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم افتتاح و به بهره برداری رسید.

احداث 4 تقاطع غیر همسطح در دستور کار شهرداری قم

شهردار قم از احداث چهار تقاطع بسیار مهم شهری و افتتاح ۵۷ پروژه شهری هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف عمرانی، ترافیکی و خدماتی خبر داد.

سید مرتضی سقاییان نژاد که در آیین افتتاح و و بهره برداری 57 پروژه شهرداری سخن می گفت، با اشاره به احداث ۲۲ تقاطع غیر همسطح توسط شهرداری قم در سال‌های گذشته اظهار کرد: چهار تقاطع بسیار مهم و بزرگ دیگر در دستور کار قرار دارد که در نهایت پنج محور ترافیکی شهر قم تکمیل خواهد شد.

وی، افتتاح تقاطع غیر همسطح نماز را یکی از پروژه‌های بزرگ شهری ذکر کرد و گفت: این پروژه که مدت زمانی است در اختیار شهروندان قرار گرفته، در این ایام به صورت رسمی افتتاح شد.

 

شهردار قم همچنین اجرای طرح آرام سازی و بهسازی میدان مطهری که از میادین اصلی هسته مرکزی شهر قم  محسوب می شود را از دیگر پروژه‌هایی  ذکر کرد که افتتاح وبه بهره برداری رسید.

وی، با اشاره به افتتاح فاز اول ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم (ص) گفت: این ایستگاه شامل هشت آشیانه است که به دلیل قرارگیری در این بلوار می‌تواند سهم مهمی در خدمت‌رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) داشته باشد.

سقائیان‌نژاد،افتتاح پروژه‌های نرم‌افزاری در حوزه حمل‌ونقل شهری در دهه فجر سال جاری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سامانه اتوبوس من به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت حمل‌ونقل شهرداری قم در اختیار همشهریان قرار گرفته است تا بتوانند ساعت و مسیر حرکت اتوبوس‌ها را رصد کنند و زمان خود را در استفاده از سیستم اتوبوسرانی مدیریت کنند.

وی با اشاره به احداث ۲۲ تقاطع غیر همسطح توسط شهرداری قم در سال‌های گذشته عنوان کرد: چهار تقاطع بسیار مهم و بزرگ دیگر در دستور کار قرار دارد که در نهایت پنج محور ترافیکی شهر قم تکمیل خواهد شد.

ثبات مدیریت، عامل موفقیت مدیریت شهری قم است

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت شهر قم، ثبات مدیریت شهری است، گفت: اینکه یک شهردار سه دوره متوالی توسط اعضای شورای اسلامی شهر، انتخاب می‌شود نشان از توانمندی و کارآمدی شهردار قم است.


 

محسن محرری نیز که در ادامه این مراسم با بیان اینکه ۴۰ درصد رشد عوارض را برای سال آینده داریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعرفه اعلام شده از سوی وزارت کشور ۴۵ درصد بوده است ما در راستای حمایت از اقشار ضعیف ۵ درصد آن را کاهش دادیم.

وی با عنوان این موضوع که در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی هستیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب، امیدآفرینی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان و مدیران است، عنوان کرد: مدیریت شهری مهم‌ترین نهاد خدمت‌رسان است واین مجموعه تاکید بسیاری به امیدآفرینی دارد، زیرا که خدمات شهرداری تأثیر بسیاری در افزایش امید در جامعه و مشارکت در انتخابات دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری قم دستاوردهای بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: این دستاوردها در میدان عمل و سطح جامعه به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در دستگاه‌های اجرایی سهم فرهنگی ۳ درصد بودجه است، بیان کرد: در شهرداری بودجه فرهنگی را معادل هفت درصد و دوبرابر شاخص اصلی قرار داده‌ایم.

محرری با بیان اینکه ۴۰ درصد رشد عوارض را برای سال آینده داریم، گفت: با توجه به اینکه تعرفه اعلام شده از سوی وزارت کشور ۴۵ درصد بوده است ما در راستای حمایت از اقشار ضعیف ۵ درصد آن را کاهش دادیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم برای سال آینده ۱۰۲ میلیارد تومان یارانه اتوبوس‌رانی پرداخت خواهد کرد، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که افزایش قیمت بلیط را نداشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مدیریت شهری دارای یک نگاه آینده‌نگر است، مطرح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که همواره پروژه‌های مهم شهری در قم آغاز شود.

فاز نخست ایستگاه آتش‌نشانی مرکزی در قم احداث شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: یکی از پروژه‌های مهم شهرداری قم در حوزه ایمنی شهری، ساخت فاز نخست ایستگاه مرکزی آتش نشانی در قم است که 14 آشیانه دارد.

عباس حلوایی زاده در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به ساماندهی میدان شهید مطهری قم با حفظ بافت قدیمی اظهار کرد: در این میدان تلاش کردیم بافت قدیمی حفظ شود و ۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع عرصه، ۳ هزار متر مربع فضای سبز، ۶ هزار متر مربع احیا، بهسازی و احداث آب‌نما داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری مطرح کرد: اجرای تقاطع غیر همسطح حافظ، آسفالت معابر و پیاده‌روهای سطح شهر، ایستگاه‌های آتش نشانی، سایت ایستگاه آتش‌نشانی مادر، آغاز عملیات ساختمان فرماندهی، ساختمان اداری، فرهنگی و انتظامی، فضاهای ورزشی، فرهنگ‌سراها و … را شاهد هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم ساخت قسمت آشیانه ایستگاه آتش‌نشانی مادر است، عنوان کرد: ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی نیز در بلوار کشاورز جنوبی آغاز عملیات اجرایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سایت تمرین با عرصه ۲۸ هزار متر مربع نیز در حال احداث است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی به استانداردهای لازم رسیده‌اند، این سایت می‌تواند محل مناسبی برای آموزش باشد.

حلوایی زاده با بیان اینکه ساختمان شورای اسلامی شهر قم نیز با بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید، افزود: از دیگر پروژه‌های مهم شهری، پروژه تونل امام موسی صدر است که برنامه‌ریزی آن در حال انجام است.

مدیریت شهر قم مبتنی بر نگاه راهبردی باشد

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: مرکزیت حرم مطهر (س) و مدرسه فیضیه در قم باید حفظ شود، زیرا که کار در قم کاری متفاوت است و خدمت در قم ارزش متفاوتی دارد و اکنون نیز پیشرفت و عدالتی که مجموعه مدیریت شهری به آن توجه دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیت الله علیرضا اعرافی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به جایگاه و ظرفیت تاریخی شهر قم بیان کرد: اگرچه قم نام کوتاهی دارد ولی تاریخ پرشکوه و بلندی پشت آن قرار دارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: هویت قمی گرچه ذیل هویت ایرانی و ذیل هویت اسلامی است ولی همواره از معارف اهل بیت (ع) استقبال کرده و به شکل کانون گسترش علم و فرهنگ تبدیل شده است.

وی با اشاره این موضوع نشان دهنده استعداد ناب معنوی، فرهنگی و علمی مردمان این سرزمین است، خاطرنشان کرد: در یکصد سال اخیر حوزه علمیه قم به عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلامی معرفی و نظریه‌های کلانی مانند انقلاب اسلامی در این شهر تولید شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قم تولید کننده نقشه بزرگ فکری و معرفتی برای ایران و جهان شد، افزود: قم کانون آغاز کننده فکر انقلاب اسلامی است وجوانان قم، طلاب قم، اصناف و بازاریان قم پیشگام این حرکت بودند.

وی با اشاره به اینکه از سراسر ایران و جهان نخبگانی در قم حضور دارند، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید به تمام افرادی که به فرهنگ، منطق و گفتمان قم خدمت می‌کنند، تقدیر کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید براینکه در قم باید نگاه کلان، راهبردی و برنامه مبتنی بر تحلیل درست حاکم باشد، گفت:  فرهنگ در تمام ابعاد باید مورد توجه قرار بگیرد و اگرچه اقدامات خوبی انجام شده است ولی باید تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بحث ورزش نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: جوانان و بانوان دارای جایگاه با اهمیتی هستند و در این راستا لازم است بانوان قم پیشگامان عفاف و حجاب در کشور باشند و همچنین باید از سوی مسئولان، بسترهای مناسب برای نشاط بانوان نیز فراهم شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه فضای سبز شهر قم تحول پیدا کرده است، مطرح کرد: سلامت اداری در فرآیندهای اداری و گردش‌های کاری وظیفه تمام مدیران است که باید به طور ویژه از آن حفاظت کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌ها با مشارکت مردم محقق خواهد شد، یادآور شد: اگر با مردم همراه شده و کار را به خود آن‌ها بسپاری قطعاً موفقیت بیش‌تری خواهیم داشت.

 شهرداری قم گام های ارزشمند و مهمی را در یک دهه اخیر برای عمران و آبادانی این شهر برداشته و حواشی و مانع تراشی ها نتوانسته است جلوی این قطار تندرو را که بر روی ریل آرامش به مقصد بهسازی شهری در پیش است بگیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد