hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > واکاوی تبعات منفی اجرای اعدام بر روح و روان جامعه خسته از مشکلات معیشتی و سیاسی

واکاوی تبعات منفی اجرای اعدام بر روح و روان جامعه خسته از مشکلات معیشتی و سیاسی

روزنامه هم میهن نوشت: نوع واکنش شهروندان به‌ویژه در فضای مجازی حاکی از آن است که به‌ویژه در دوسال اخیر شنیدن صدور احکام اعدام و اجرای آنها تبعات منفی بر سلامت روح و روان آنها گذاشته است. تبعات منفی جاری‌شدن این احکام در جامعه‌ای که به‌صورت مداوم با بسیاری از تنگناهای اقتصادی،‌ معیشتی، اجتماعی و حتی سیاسی، دست‌وپنجه نرم می‌کند، قطعاً نمی‌تواند پیامدهای خوبی همراه داشته باشد.

روزنامه هم میهن نسبت به افزایش صدور حکم اعدام‌ها معترض و از اثرات منفی آن بر روان جامعه نوشته است.

به گزارش هم میهن، برخی حقوقدانان معتقدند که نحوه رسیدگی به پرونده‌های امنیتی در برخی شعب دادگاه‌های انقلاب به‌گونه‌ای است که گویا برای برخی قضات تنها صدور حکم اعدام مهم است و حتی برخی قضات بیش از داشتن نگاه قضایی نسبت به این پرونده‌ها نگاهی سیاسی دارند. بسیاری از اعضای جامعه حقوقی کشور هم می‌گویند که اتفاقاً در شرایطی خاص ساختار قضایی می‌تواند از حق خود بگذرد و احکام سبک‌تری را صادر کند، به‌ویژه آنجا که قتلی رخ نداده است.

این روزنامه افزوده است: آنطور که جامعه‌شناسان و متخصصان روان می‌گویند، نوع واکنش شهروندان به‌ویژه در فضای مجازی حاکی از آن است که به‌ویژه در دوسال اخیر شنیدن صدور احکام اعدام و اجرای آنها تبعات منفی بر سلامت روح و روان آنها گذاشته است. تبعات منفی جاری‌شدن این احکام در جامعه‌ای که به‌صورت مداوم با بسیاری از تنگناهای اقتصادی،‌ معیشتی، اجتماعی و حتی سیاسی، دست‌وپنجه نرم می‌کند، قطعاً نمی‌تواند پیامدهای خوبی همراه داشته باشد.

 

منبع: etemadonline-650594

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد