hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آمار خودکشی در عراق به حدنصاب‌های نگران‌کننده رسیده است

آمار خودکشی در عراق به حدنصاب‌های نگران‌کننده رسیده است

شهرهای عراق روزانه‌ شاهد گسترش پدیده خودکشی هستند، این در حالی است که هیچ نشانه‌ای از اقدامات دولت برای مقابله با آن به چشم نمی‌خورد.

شهرهای عراق روزانه‌ شاهد گسترش پدیده خودکشی هستند، این در حالی است که هیچ نشانه‌ای از اقدامات دولت برای مقابله با آن به چشم نمی‌خورد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی اعلام کردند: با وجود آنکه دولت عراق پنج ماه پیش برنامه هفت‌ساله جلوگیری از خودکشی را برای سال‌های 2023 تا 2030 تدوین کرده است، اما بر اساس آمار رسمی و بدون احتساب منطقه اقلیم کردستان عراق، روزانه حداقل یک مورد خودکشی در عراق رخ می‌دهد.

فاروق حنا عضو کمیسیون حقوق بشر در مجلس عراق در این باره اعلام کرد: ما شاهد افزایش قابل توجه خودکشی در کشور به ویژه طی سه سال گذشته هستیم، با وجود آنکه تصویب راهبرد ملی جلوگیری از خوکشی در دولت عراق بیانگر توجه دولت به این معضل است، اما در مقابل ما هیچ اقدام واقعی و ملموسی از سوی دولت در این راستا مشاهده نکرده‌ایم، به ویژه که خودکشی روزانه‌ در حال وقوع است.

طه الدلیمی پژوهشگر مسائل اجتماعی هم به رسانه‌های عربی گفت: پارامترهای خودکشی در عراق روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و در شرایطی آمار رسمی از خودکشی سالانه 350 نفر حکایت دارد که ده‌ها مورد دیگر از خودکشی‌ها به طور رسمی به عنوان خودکشی به ثبت نمی‌رسند.

گفتنی است بر اساس ماده 408 قانون جزایی عراق، هر فردی که اقدام به تحریک یا کمک به شخصی برای خوکشی کند، به هفت سال زندان محکوم می‌شود، اما عملاً هیچ مجازاتی برای فردی که دست به خودکشی می‌زند در قانون عراق لحاظ نشده است.

به گفته کارشناسان، مشکلات اقتصادی و اجتماعی به ویژه فقر و بیکاری عوامل اصلی خودکشی در عراق هستند.

 

منبع: etemadonline-650412

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد