hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > نظارت بر بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی یک اولویت است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز:

نظارت بر بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی یک اولویت است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز از بررسی وضعیت زیست محیطی بیمارستان های شیراز خبر داد و گفت: نظارت بر بی خطر سازی زباله های بیمارستانی در شیراز یک اولویت است، ما از همه ابزارهای قانون یدر این عرصه بهره گیری می کنیم.

کامران اسلاملو، روند فعالیت این مراکز را در زمینه امحاء زباله های بیمارستانی و مدیریت پساب را مثبت ارزیابی کرد و بررسی وضعیت بهداشتی و زیست محیطی مراکز درمانی را در همه شرایط و زمان ها امری مهم دانست.

اسلاملو با بیان اینکه براساس قانون مدیریت پسماند، مسئولیت مدیریت اجرایی پسماندها به عهده تولیدکننده است، گفت: مراکز تشخیصی، درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه، کلینیک، پاراکلینیک و مطب و... در خصوص بی‌خطرسازی پسماند تولیدی مسئول است.

او با بیان اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و شیمیایی در کُل بیمارستان‌های مستقر در شیراز انجام می‌شود، گفت: علی‌رغم حجم بالای زباله‌های عفونی و عادی تولید شده در این مراکز، اقدامات مرتبط با فرآیند جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و دفع این مواد مطابق استانداردهای زیست محیطی در حال انجام است.

اسلاملو با یادآوری اینکه این پسماندها توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، روزانه جمع‌آوری و به سایت برمشور منتقل می‌شود، افزود: موارد و الزامات زیست محیطی مربوطه در این خصوص در بازدید از مراکز مختلف بهداشتی و درمانی مطرح و با حضور رئیس هر مرکز، صورت‌جلسه شده است.

براساس این گزارش، رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز، از روند مدیریت پساب و پسماند، فرآیند کار دستگاه بی‌خطرساز زباله، تفکیک زباله‌های بیمارستانی، جایگاه موقت پسماندهای عادی، عفونی و شیمیایی و بخش های مختلف و بخش اورژانس بیمارستان‌های کوثر، مادر و کودک، اردیبهشت و فرهمند، بازدید کردند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد