hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) این تصاویر مراحل کاشت ایمپلنت دندان را به طور دقیق نشان می‌دهند

(ویدئو) این تصاویر مراحل کاشت ایمپلنت دندان را به طور دقیق نشان می‌دهند

ایمپلنت یا کاشت دندان، راهی برای پر کردن جای دندان از دست رفته است. در ویدیوی زیر می توانید مراحل کاشت ایمپلنت دندان را ببینید

سلامت دندان ها علاوه بر زیبایی چهره برای جویدن صحیح و در نتیجه هضم مناسب غذا هم اهمیت بسیاری دارد. اما گاهی اوقات دندان ها پوسیده شده و نیاز به کشیدن دارند. در این وضعیت لازم است تا دندانی جایگزین شود. ایمپلنت یا کاشت دندان، راهی برای پر کردن جای دندان از دست رفته است. در ویدیوی زیر می توانید مراحل کاشت ایمپلنت دندان را ببینید:

به طور کلی انجام فرآیند عمل ایمپلنت دندان دارای ۳ الی ۴ مرحله اصلی می باشد. کاشت ایمپلنت دندان خود به چند فاز تقسیم شود. این مراحل از کشیدن دندان گرفته تا پیوند استخوان (در صورت نیاز) می شود. سی تی اسکن انجام می شود و پزشک دندان های موجود را همراه با ساختار استخوان در محل ایمپلنت دندان ارزیابی می کند. اگر نیازی به پیوند نباشد مراحل بعدی انجام می شود. اگر پیوند استخوان ضروری باشد، فاز اول ۳ تا ۶ ماه طول خواهد کشید.

3-1_3_11zon

فیکسچر ایمپلنت در استخوان قرار می گیرد و اجازه می دهد تا بهبود یابد. خود عمل ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد و زمان بهبودی ۳ تا ۶ ماه است. در طول این مدت، آلیاژ تیتانیوم ایمپلنت با بافت استخوانی اطراف ادغام می شود.

1-4_2_11zon

آخرین مرحله بعد از بهبودی فکسچر، چسباندن اباتمنت و تاج است. اباتمنت یک ضربه گیر کوچک است که فیکسچر را از تاج دائمی محافظت می کند. در این مرحله، ممکن است لازم باشد لثه های شما در معرض دید قرار گیرند تا بتوانید موقعیت مناسبی برای اباتمنت و تاج خود داشته باشید. هنگامی که اباتمنت محکم شد، تاج کاشت می شود و پروسه ایمپلنت دندان شما کامل می شود.

00_1_11zon

برای اکثر بیماران، دوره نقاهت ۱ تا ۲ روز خواهد بود، در این مدت شما ناراحتی فشار موضعی را تجربه خواهید کرد که به آسانی با داروهای تسکین درد کنترل می شود. معمولاً کمترین تورم قابل مشاهده و به ندرت کبودی وجود دارد. پس از روز دوم، اکثر بیماران راحت هستند و نیازی به داروهای مسکن ندارند. برای باقی مانده مرحله بهبود ایمپلنت (۳ ماه)، ایمپلنت بدون مشکل است و تفاوت قابل توجهی با دندان های خود شما ندارد.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-174814

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد