به گزارش اکوایران؛ روز گذشته معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه اعلام کرد که وزارت امور خارجه دستور العمل اجرایی مصوبه هیئت وزیران در باره لغو روادید یکجانبه با ۲۸ کشور را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است.

۲۸ کشور شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزه گوین، بلاروس و هندوستان (هوایی) می شوند.

 با توجه به مصوبه هیات دولت این کشورها از ۱۵ بهمن‌ماه می‌توانند بدون نیاز به روادید، و صرفا با تهیه بلیط می‌توانند به ایران سفر کنند.

همچنین اتباع هندوستان درصورت ورود از مرزهای هوایی، می‌توانند بدون نیاز به روادید وارد ایران می‌شوند و برای ورود از مرزهای زمینی باید روادید دریافت کنند. شهروندان روسیه نیز در صورت سفر گروهی امکان ورود بدون ویزا به ایران را دارند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نخست، لغو یکجانبه روادید با ۶۸ کشور را پیشنهاد کرده بود، که ۲۲ آذرماه پس از تصویب طرح لغو روادید ایران با ۳۳ کشور، عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ گفت: «ابتدا پیشنهاد لغو یکجانبه ویزای ایران با بیش از ۶۰ کشور با دولت مطرح شده بود، که با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه و اطلاعات و همه دستگاه‌های مسئول در کمیسیون سیاسی امنیتی دولت درباره آن بحث شد و من باید از رئیس و اعضای کمیسیون با ملاحظاتی که داشتند تشکر کنم.»

ویزاااااااا