hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) خانۀ «19 متری» که معمار مشهور ژاپنی در آن زندگی می‌کند

(تصاویر) خانۀ «19 متری» که معمار مشهور ژاپنی در آن زندگی می‌کند

برای معماری مثل تاکشی هوساکا کافی است که بتواند یک زمین 19 متری بخرد! او در همین زمین کوچک نیز «خانۀ عشق» خودش را بر پا خواهد کرد.

فرادید| تاکشی هوساکا (Takeshi Hosaka) معمار شناخته شدۀ ژاپنی است که در حال حاضر استاد دانشگاه معماری و هنر واسِدا است و جوایز متعددی را در طول دوران کاریش کسب کرده است.

به گزارش فرادید؛ هوساکا آثار متنوعی از جمله رستوران‌ها و مراکز اداری و مذهبی را طراحی کرده است. اما «خانه‌های کوچک» یکی از حوزه‌های مورد علاقۀ او به طور ویژه هستند؛ به طوری که او یکی از این خانه‌ها را برای سکونت خودش در شهر توکیو طراحی و اجرا کرده است.

2

این خانۀ کوچک که هوساکا نام آن را «خانۀ عشق 2» گذاشته، یک ساختمان یک طبقه است که در زمینی به مساحت 19 متر مربع ساخته شده است.

هوساکا و همسرش قبل از نقل مکان به توکیو به مدت ده سال در شهر یوکوهاما در خانه‌ای که نامش را خانۀ عشق گذاشته بودند زندگی می‌کردند؛ خانه‌ای که مساحت زمینش 38 متر مربع بود.

وقتی در سال 2015 هوساکا دورۀ تدریسش در دانشگاه واسدا را شروع کرد، آن‌ها باید به توکیو می‌آمدند. اما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها آن‌ها به خرید همین زمین 19 متری قناعت کردند و تصمیم گرفتند دومین خانۀ عشق را در همانجا بسازند.

9

از آنجایی که موقعیت قرارگیری خانه طوری بود که در سه ماه از سال هیچ نور مستقیمی دریافت نمی‌کرد، هوساکا سقف را به صورت مورب طراحی کرد به طوری که در قسمت بالایش رو به آسمان گشوده باشد. با این ترفند در فصل زمستان نیز نور خورشید به شکلی معتدل و متناسب، از سقف به درون خانه راه پیدا می‌کند.

سقف مورب خانه از بیرون با پنل‌های آلومینیوم گالوانیزه پوشانده شده است اما از درون، بتن تقویت شده آن چیزی است که در معرض دید قرار گرفته است. این احساسی از استحکام و یکپارچگی را به بنا بخشیده است، خصوصا در محیط داخلی. ضمنا، بلند بودن سقف احساس گستردگی بیشتری به فضای درونی خانه داده است.

5

هوساکا داخل خانه را با هفت پارتیشن بتونی که از دیوارها بیرون زده‌اند از هم جدا کرده است تا فضاهای مختلف مثل محل غذا خوردن، محل خواب و آشپزخانه را از هم جدا کند.

درب بزرگ خانه زمانی که گشوده باشد، خانه را انگار به بخشی از خیابان تبدیل می‌کند و احساس کوچکی فضا را کاملا از بین می‌برد و وقتی هم که بسته باشد احساس ایمنی و فضای خصوصی را پدید می‌آورد.

8

4

10

منبع: faradeed-174432

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد