hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > آخرین جزئیات سهمیه‌بندی بنزین در سیستان وبلوچستان/شرایط‌ استفاده از کارت‌های سوخت اضطراری

آخرین جزئیات سهمیه‌بندی بنزین در سیستان وبلوچستان/شرایط‌ استفاده از کارت‌های سوخت اضطراری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های ‌نفتی منطقه زاهدان با تاکید بر اینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند، گفت: تعداد ۷۶ کارت اضطراری در ۴۴ جایگاه عرضه سوخت سیستان و بلوچستان وجود دارد که شهروندان در صورت نیاز می‌توانند از آنان بهره‌مند شوند.

به گزارش رویدادایران قربانعلی مردانی پیرامون شایع انتشار خبری مبنی بر تخصیص سهمیه بنزین در چهار مرحله در شهرهای حوزه سیستان و زاهدان بیان کرد: ۲ گروه خودرو در سیستان و بلوچستان داریم، دسته اول خودروهایی هستند که کارت سوخت داشته و کدینگ هستند، یعنی به لحاظ قانونی هیچ مشکلی برای دریافت سهمیه دولتی ماهانه (۶۰ لیتر با نرخ اول و ۱۰۰ لیتر با نرخ دوم) نداشته و طبق روال گذشته سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در این گروه، شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی سیستان و بلوچستان، هیچ دخل و تصرفی در سهمیه کارت‌های سوخت استانی ندارند چرا که سامانه هوشمند کشوری بوده و نمی‌توانیم دخل و تصرف داشته باشیم.

وجود تعداد ۷۶ کارت اضطراری در ۴۴ جایگاه عرضه سوخت سیستان و بلوچستان

مدیر شرکت ملی پخش فرورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: نوع دوم، خودروهایی هستند که کدینگ نبوده، یا خودرو کارت نداشته و المثنی بوده یا در نوبت صدور کارت بوده، خودرو نقل و انتقال شده یا مسافر هستند و به هر دلیلی در سیستان و بلوچستان نمی‌توانند با کارت خود سهمیه بنزینی دریافت کنند.

وی اظهار کرد: این افراد می‌توانند از کارت‌های اضطراری موجود در جایگاه‌ها بهره‌مند شوند، در این رابطه تعداد ۷۶ کارت اضطراری در ۴۴ جایگاه عرضه سوخت سیستان و بلوچستان وجود دارد و به افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند طبق روال عادی و از سهمیه بنزین کشوری استفاده کنند خدمات ارائه می‌دهند.

مردانی گفت: این اقدام برای ساماندهی و کنترل استفاده از کارت اضطراری به جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های موجود و دریافت بنزین به تعداد زیاد توسط یک خودرو انجام شده، بدین جهت، نرم‌افزاری در سیستان و بلوچستان تولید شده که فعلاً به صورت پایلوت در جایگاه‌های ناحیه زابل و زاهدان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: برای این دسته از خودروها، ۱۰۰ لیتر سهمیه سوخت در نظر گرفته شده تا در طول ماه چهار مرحله هر بار ۲۵ لیتر در هفته بتوانند سوخت دریافت کنند، بنابراین آنچه در فضای مجازی گفته شده که این ۱۰۰ لیتر به سهمیه خودروها در استان، افزوده شده هیچ ربطی ندارد و این اقدام با هدف کاهش صف‌های طولانی بنزین، ساماندهی و مدیریت سوخت بکارگیری شده است.

تسهیل فرایند کدینگ کارت سوخت در منطقه زاهدان

وی از فرایند اجرای سامانه‌های کنترلی، مدیریتی و نظارتی توزیع سوخت در جایگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد.

مردانی بیان کرد: طرح سامانه دوربین پلاک خوان ثبت نام کدینگ مستقر در ناحیه مرکزی و سامانه نرم افزاری مدیریت عرضه سوخت با کارت اضطراری جایگاه‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: سامانه دوربین پلاک خوان در سطح منطقه تولید شده و جهت ثبت مشخصات خودروهای پلاک غیر بومی استان بوده که فرآیند کدینگ کارت سوخت تسهیل خواهد شد و زمان انتظار کدینگ کاهش چشمگیری خواهد یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در خصوص سامانه مدیریت کارت های سوخت اضطراری نیز گفت: این سامانه به منظور برنامه‌ریزی توزیع سوخت، جلوگیری از سوء استفاده و دریافت گزارش‌های مورد نیاز از سوی منطقه زاهدان تولید و به صورت آزمایشی درحال استفاده است.

وی تاکید کرد: شهروندان نباید به شایعات فضای مجازی اهمیت دهند بلکه صحت و سقم اخبار را از خبرگزاری و رسانه های معتبر بویژه سایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان پیگیر شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد