hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > آغاز عملیات احداث ۸ کارخانه مس در سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات احداث ۸ کارخانه مس در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان دارای معادن بی نظیری است که در راستای بهره برداری از این ظرفیت عملیات احداث ۸ کارخانه مس در استان آغاز شده است.

به گزارش رویداد ایران محمد کرمی در جریان بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: دانشجویان و دانشگاهیان باید با صنعت ارتباط تنگاتنگ و مستمری داشته باشند، ارتباط دانشگاه و دانشجو با صنعت به توسعه جامعه کمک شایانی می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر یک از دانشجویانی که با صنعت ارتباط می گیرند و از دانش و تجربیات متخصصان صنعتی بهره می برند پس از فراغت از تحصیل باید بتواند شغل ایجاد کند.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ظرفیت مناسبی برای دانشجویان و دانش آموزان و محققین است تا علاوه بر آشنایی با حوزه نوآوری و فناوری مهارت های خود را در این حوزه تقویت کنند و به بازار کار ورود کنند

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش محوری دانشگاه در توسعه استان گفت: دانشگاه ها با اجرای طرح های گوناگون می توانند به پیشرفت استان کمک کنند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای معادن بی‌نظیری است که در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت عملیات احداث هشت کارخانه مس در استان آغاز شده است. این منطقه ظرفیت عظیمی در حوزه اقتصاد دریا دارد و می‌توان محصولات متنوعی در آن تولید کرد.

کرمی اذعان کرد: امروز شاهدیم که کشورهای غربی از فناوری‌های الهی استفاده می‌کنند بنابراین ما نیز باید از قرآن به عنوان کلام الهی که سرشار از علوم و فناوری‌های گوناگون است با فراگیری دانش به نحو مطلوب استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: انتقال آب از شرق زاهدان به عنوان یک منبع آبی برای تامین آب مورد نیاز استان در حال پیگیری است که امیدواریم یک سال آینده شاهد نتایج خوب آن باشیم.

حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینی به مساحت 87 هزار متر مربع ایجاد شده است و 14 هزار متر سوله را جهت استفاده فن آوران و شرکت های دانش بنیان در اختیار دارد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای بیشترین آمار زادو ولد در سطح کشور است برهمین اساس پالایشگاه سلول های بنیادی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای تولید محصولات پزشکی راه اندازی خواهد شد.

غزنوی افزود: در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 4 شرکت دانش بنیان و بیش از 80 واحد فناور حضور دارند و تاکنون 67 محصول فناورانه در این پارک ثبت شده است

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد