hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اعزام 8 هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور

اعزام 8 هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:سال گذشته ۲ هزار دانش آموز قمی به راهیان نور اعزام شدند که امسال این آمار به ۸ هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،علی‌رضا رحیمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات آموزش و پرورش قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین اقدام دولت سیزدهم بعد از ایام کرونا موضوع مهمی بود که با جسارت این دولت انجام شد آن‌ هم بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

وی ادامه داد: براساس آمارهایی که بدست ما رسیده است حدود ۷۰ درصد جامعه مخاطب تعلیم و تربیت کشور در دوران آموش و پرورش دچار مشکلاتی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: توجه به حوزه‌های تربیتی و توانمندسازی نیروی انسانی از مولفه‌های مهم ما بعد از ایام کرونا بود، همچنین استفاده از ظرفیت‌های شرکای آموزش و پرورش که در سند تحول درج شده است هم از برنامه‌های مهم ما در طول این مدت بشمار می‌رود.

وی افزود: براساس سند تحول آموزش و پرورش ۸ دستگاه اجرایی موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند که باید ما را در پیشبرد اهدافمان یاری کنند.

رحیمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح امین در استان قم گفت: طرح امین در اردیبهشت ۱۴۰۱ در سراسر کشور کلید خورده و از اول مهرماه همان سال تلاش شد تا هر مدرسه حداقل یک نیرو در قالب طرح امین داشته باشد.

وی افزود: بعد از گذشت ۶ ماه از این طرح ارزیابی از منظر مدیران آموزش و پرورش در ۱۰ شاخص قرار گرفت که این شاخص‌ها هرکدام نمرات بالای ۹۰ بدست آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: طرح زیست عفیفانه ویژه دختران متوسطه اول و دوم، طرح گروه های جهاد تبیینی دانش آموزی با حضور ۶۵۰ گروه جهادی و سایر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی هستند که دستور کار ما قرار گرفتند.

وی ضمن تمجید از اجرای طرح خادمیاران رضوی در استان گفت: طرح خادمیاران رضوی از جمله مهم‌ترین طرح‌هایی بود که در استان قم عملیاتی شده و استقبال خوبی هم از سوی همکاران صورت گرفت.

وی افزود: یکی از برکات این طرح این بود که هزار و ۵۵۴ دانش آموز ابتدایی که بعد از بررسی‌های مربوطه که مشکل درسی داشتند، با استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی مشکلات و ضعف‌های آن ها را برطرف کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور، بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار دانش آموز قمی به راهیان نور اعزام شدند اما امسال با پیگیری‌های انجام شده و تصمیم استاندار محترم مقرر شد این آمار به ۸ هزار نفر ارتقا پیدا کند و تا به امروز هم حدود ۶ هزار نفر به اردو اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه با اشاره به انتقاد مردم مبنی بر اینکه چرا مدارس در ایام شیوع آنفولانزا تعطیل نمی‌شود، تاکید کرد: تعطیلی مدارس صرفا برعهده دستگاه ما نیست و این موضوع باید به مصوبه مدیریت بحران استان برسد که ما یک دستگاهی هستیم که در آن مجموعه حق یک رای داریم.

وی افزود: براساس قانون درصورتی که ۱۰ درصد جمعیت یک مدرسه مبتلا به بیماری شود باید آن مدرسه را تعطیل کرد ولی آمار‌ها تا به امروز به این مقدار نرسیده است.

رحیمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آموزش در هنرستان و توسعه آن‌ها از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم در کشوز محسوب می‌شود، بیان کرد: براساس آمار در سال ۱۴۰۰، ۳۳ هنرستان فنی و حرفه ای در قم داشتیم که این آمار امروز به ۳۹ مورد افزایش داشته است.

وی افزود: در حوزه هنرستان‌های کار و دانش نیز در سال ۱۴۰۰، ۳۹ مورد داشتیم که امروز به ۷۴ مورد رسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به آمار مدارس استان گفت: درحال حاضر ۵۰۰ مدرسه متوسطه اول و دوم و ۵۰۰ مدرسه ابتدایی در استان قم داریم.

وی افزود: براساس آمار ما در حوزه سرانه آموزشی یک متر از میانگین کشوری عقب هستیم، در ساخت و ساز مدارس از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ حدود ۴۴ پروژه خیری و مشارکتی در آموزش و پرورش داشته ایم.

رحیمی با بیان اینکه قم از لحاظ وضعیت حضور خیرین در حوزه مدرسه سازی در جایگاه خوبی است، افزود: براساس آمار ۳۵۰ خیر مدرسه ساز فعال در استان قم وجود دارد که از این لحاظ جزو استان‌های برتر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دستاوردهای آموزشی تعلیم و تربیت در قم، خاطرنشان کرد: استان قم در سال تحصیلی که گذشت برای اولین بار ۱۳ رتبه المپیاد علمی ملی کسب شد.

وی افزود: همچنین در علوم و معارف اسلامی نیز رتبه اول و در رشته ریاضی فیزیک به رتبه سوم کشور بدست آوردیم.

رحیمی در ادامه این جلسه گفت: توزیع شیر دانش‌آموزی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت و باتوجه به مشکلاتی که در بحث تامین منابع مالی این موضوع در برخی استان‌ها وجود داشت اما ما با تامین اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان این موضوع را حل کردیم.

خبرنگار:ریحانه سادات فقیه سبزواری 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد