hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تشخیص فقهی اقامه نماز جمعه در روستاها به عهده شورای افتا اهل سنت مرکز اسلامی گلستان واگذار شد

رئیس مرکز اسلامی گلستان:

تشخیص فقهی اقامه نماز جمعه در روستاها به عهده شورای افتا اهل سنت مرکز اسلامی گلستان واگذار شد

حجت الاسلام دیلم گفت: تشخیص فقهی اقامه نماز جمعه در سطح روستاها به عهده شورای افتا اهل سنت مرکز اسلامی استان گلستان واگذار شده است. 

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در آئین معارفه خال لی آخوند خدائی به عنوان امام جمعه اهل سنت روستای قولاق کسن شهر گلیداغ در محضر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: تشخیص فقهی اقامه نماز جمعه در سطح روستاها به عهده شورای افتا اهل سنت مرکز اسلامی گلستان واگذار شد.

وی افزود: روال بر این است که امام جمعه روستا با پیشنهاد مردم و معتمدین منطقه و در ادامه با سیر مراحل اداری در مرکز اسلامی گلستان و اذن شفاهی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان معرفی می شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، طبق فقه احناف، اذن حاکم و یا نماینده حاکم برای اقامه نماز جمعه و نمازهای عیدین شرط است، افزود: در این رابطه در روستاهای اهل‌سنت استان گلستان اذن شفاهی و در شهرها نیز اذن و حکم کتبی آیت‌‌الله نورمفیدی به عنوان نماینده ولی فقیه در گلستان، شرط است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد