hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پلاسما درمانی، راهی برای مقابله با کرونا

پلاسما درمانی، راهی برای مقابله با کرونا

یک متخصص بیماری‌های عفونی و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یکی از روش‌های درمانی که اخیراً برای نابودی ویروس کرونا در دنیا و کشور مطرح می‌شود، پلاسما درمانی است.

‌فرشید عابدی، جمعه شب 29 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهداء پلاسما، اهداء زندگی به بیماران کرونایی است.
‌وی با بیان اینکه در این روش پلاسمای خون افراد بهبود یافته را می‌گیرند و به بیماران تزریق می‌کنند، افزود: این روش مورد تایید سازمان‌های جهانی قرار گرفته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: از تمامی افراد بهبودیافته تقاضا می‌کنیم با اهداء یک واحد خون زندگی‌بخش‌ بیماران کووید ۱۹ که وضعیت مناسبی ندارند، باشند.
عابدی در پاسخ به این سوال که آیا افراد مبتلا به بیماری کروناویروس بعد از اتمام دو هفته قرنطینه، همچنان ناقل بوده و می‌توانند دیگران را به ویروس کرونا مبتلا کنند، اظهار کرد: معمولاً در افرادی که بیماری در حد خفیف یا متوسط باشد طول دوره انتقال ویروس را یک تا سه هفته ذکر کردند، بنابراین این افراد اگر از زمان شروع بیماری سه هفته گذشته باشد، امکان انتقال بسیار پایین است.
وی افزود: همچنین توصیه می‌شود این افراد در زمان مواجهه با افراد دیگر از جمله سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند حتماً از ماسک استفاده کنند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در افرادی که بیماری شدید و یا سابقه بستری در آی سی یو دارند، طول دوره واگیری یا انتقال از آنان سه تا شش هفته طول می‌کشد، لذا ۴۰ روز از زمان ترخیص این افراد باید بگذرد تا امکان واگیری ویروس کووید ۱۹ از آنان مرتفع شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد