hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مرگ مادران باردار و فوت مصدومان در راه‌های سیستان‌وبلوچستان؛ از جاده‌های این استان محروم خون می‌چکد!

مرگ مادران باردار و فوت مصدومان در راه‌های سیستان‌وبلوچستان؛ از جاده‌های این استان محروم خون می‌چکد!

روزنامه هم‌‌میهن در گزارشی دلایل بالا بودن آمار قربانیان تصادفات جاده‌‌ای سیستان و بلوچستان را بررسی کرده است.

روزنامه هم‌‌میهن در گزارشی دلایل بالا بودن آمار قربانیان تصادفات جاده‌‌ای سیستان و بلوچستان را بررسی کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • زنان باردار در مسیر یا جان می‌دهند یا زایمان می‌کنند، مصدومان تصادفات اگر دچار سوختگی شده باشند، عفونت می‌کنند و جان می‌دهند، اگر هم خونریزی کرده باشند، تا نزدیکترین مرکز درمانی، وضعیت‌شان وخیم‌تر می‌شود.
  • سوخت‌برها، قاچاق‌برها و افغان‌کش‌ها هر روز آدم‌های بیشتری را در جاده‌های خطرناک سیستان و بلوچستان می‌کشند. آنها با سرعت‌های بالا، بدون گواهینامه و بی‌توجه به هشدارها می‌رانند تا محموله‌شان که مسافر غیرمجاز یا سوخت قاچاق است را به مقصد برسانند. آنها در این مسیر به شتر می‌خورند، واژگون می‌شوند یا می‌سوزند و آمبولانسی برای نجات‌شان نیست.
  • پایگاه‌های اورژانس استان با فاصله زیاد قرار دارند. بنا بر استانداردها، فاصله بین دو پایگاه باید 25 کیلومتر باشد و فاصله در این استان‌ به 70 کیلومتر هم می‌رسد. نه‌فقط پایگاه اورژانس که مراکز درمانی هم با فاصله‌های بسیار زیادی قرار دارند؛ 400 کیلومتر و بالاتر.
  • آنها که در اورژانس جاده‌ای فعالند از نبود امکانات گلایه می‌کنند. از آمبولانس‌های پیری که مدت‌هاست در تعمیرگاه‌ها خاک می‌خورند، از دستگاه‌هایی که نیستند و آمبولانس‌های فرسوده‌ای که نقش وانت دارند تا یک خودروی امدادی. به گفته تعدادی از آنها، تا به مصدوم و بیمار برسند، آن شخص یا جان داده یا وضعیت‌اش وخیم‌تر شده. گاهی هم تا نزدیکی بیمارستان زنده است و کمی مانده به مرکز درمانی، جان می‌دهد.
  • جاده‌های سیستان و بلوچستان مانند هر آنچه در این استان است، در محرومیت قرار گرفته. از استانداردها دور است، خطرناک و مرگبار است، فاصله‌اش تا مراکز درمانی زیاد و تعداد خودروهای امدادی‌اش کم. تصادفاتش بالاست؛ تا جایی که فروردین‌ماه سال گذشته استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد، فوتی‌های نوروزی استان، 18 برابر بیشتر از میانگین کشوری بوده. 
  • محمد بلوچ‌زهی: «حجم تصادفات در این جاده‌ها بالاست، مرگ‌ومیر مادران باردار و ترک تحصیل دانش‌آموزان به‌دلیل صعب‌العبور بودن راه‌ها ازجمله معضلات تردد در جاده‌های این استان است. خواسته مردم این است که این جاده به‌اصطلاح ترانزیتی، دو لاینه شود. استارت این اقدام در دولت قبل زده شده و لازم است ادامه پیدا کند.»براساس اعلام او، خونبارترین جاده‌ها در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

 

 

منبع: etemadonline-649910

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد