hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > هشدار چین به جمهوری اسلامی؛ اگر ایران جلوی حمله یمنی‌ها به کشتی‌ها را نگیرد روابط دو کشور دچار مشکل خواهد شد

هشدار چین به جمهوری اسلامی؛ اگر ایران جلوی حمله یمنی‌ها به کشتی‌ها را نگیرد روابط دو کشور دچار مشکل خواهد شد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دولت چین از جمهوری اسلامی ایران خواسته مانع اقدامات انصارالله یمن علیه کشتی‌ها شود. براساس همین خبر، چین ایران را تهدید کرده است که اگر انصارالله را به خودداری از حمله به کشتی‌ها نکند، روابط ایران و چین دچار مشکل خواهد شد.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به درخواست چینی‌ها از ایران برای جلوگیری از اقدامات یمن علیه‌ کشتی‌ها پاسخ داده است. 

به گزارش جمهوری اسلامی، در خبرها آمده است دولت چین از جمهوری اسلامی ایران خواسته مانع اقدامات انصارالله یمن علیه کشتی‌ها شود. براساس همین خبر، چین ایران را تهدید کرده است که اگر انصارالله را به خودداری از حمله به کشتی‌ها نکند، روابط ایران و چین دچار مشکل خواهد شد. با توجه به اینکه دولتمردان چینی می‌دانند انصارالله یمن فقط متعرض کشتی‌هائی می‌شوند که به اسرائیل می‌روند و برای رژیم صهیونیستی کالا و سوخت حمل می‌کنند، این خواسته تهدیدآمیز آنها از ایران بسیار عجیب و خودخواهانه است. این خواسته را فقط می‌توان به این معنا دانست که مقامات چینی مایل هستند به رژیم صهیونیستی که نزدیک 4 ماه است یکسره مشغول نسل‌کشی در غزه است کمک‌رسانی کنند و در عین حال کسی متعرض آنها و مانع این اقدام خلافشان نشود. 

این روزنامه سپسپ نوشته است: درباره اینکه مسئولان ایرانی چه جوابی به خواسته مقامات چینی داده‌اند اطلاعی در دست نیست ولی ما به عنوان مردم ایران این پاسخ را به آنان می‌دهیم که شما برای حفاظت از منافع خودتان هم که شده قدمی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه‌ای که بیشترین روابط تجاری را در آن جستجو می‌کنید بردارید تا در پرتو آن به منافع خود نیز برسید. ما به شما و هیچ دولت و کشور دیگری اجازه تعیین ‌تکلیف برای جمهوری اسلامی ایران را نخواهیم داد و صلاح شما در اینست که پایتان را از گلیم خود درازتر نکنید.

 

منبع: etemadonline-649916

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد