hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > دعوت رسمی پاکستان از رئیسی

دعوت رسمی پاکستان از رئیسی

وزیر خارجه ایران گفت: من دعوت رسمی از رئیسی دریافت کردم. ما توافق داریم که با یک برنامه مشخص در کنار وزارت خارجه پاکستان، می‌توانیم شاهد سفر رئیس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد باشیم.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان در کنفرانس خبری مشترک با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود گفت: روابط نزدیک پاکستان و ایران منبع مهم ثبات در منطقه است.

به گزارش صداوسیما، او افزود: پاکستان و ایران مصمم به گسترش دامنه همکاری های سیاسی و امنیتی بین خود هستند.

جیلانی تاکید کرد: تمامی کانال‌های ارتباطی امنیتی و نظامی با ایران برای حل همه مشکلات فعال شده است.

امیرعبداللهیان در این نشست گفت: ما اعتقاد مشترک‌ داریم تا مرزهای دو کشور را به مرزهای اعتقادی و تجاری تبدیل کنیم. در سایه همکاری مشترک و نیرومند تهران و اسلام آباد به تروریست‌ها مجال نخواهیم داد که تروریست‌ها امنیت دو ملت و دو کشور را هدف قرار دهند.

وزیر امور خارجه در ادامه گفت: من دعوت رسمی از رئیسی دریافت کردم. ما توافق داریم که با یک برنامه مشخص در کنار وزارت خارجه پاکستان، می‌توانیم شاهد سفر رئیس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد باشیم.

او اضافه کرد: توسعه گردشگری و نهایی کردن توافقات مربوط به انرژی که شاهد تبادل هیات‌هایی در این خصوص خواهیم بود از دیگر محورهای مذاکرات ما بود. دو کشور در مجامع بین المللی همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر دارند‌. من از حمایت‌های قوی دولت و ملت پاکستان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تشکر میکنم‌. ما باور داریم شیعه و سنی یک مجموعه واحد و مسلمان هستیم. لذا ایران قویا به حمایت خود از مردم و مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه تاکید کرد: در پایان برای پاکستان برگزاری یک انتخابات موفق و امن را آرزو دارم و از خداوند سبحان بهترین‌ها را برای خواهران و برادران پاکستانی خود مسالت دارم.

منبع: etemadonline-649963

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد