hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > ساخت دهکده سلامت برای معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان

ساخت دهکده سلامت برای معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان به عملکردهای شاخص شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: در سالجاری پنج جلسه کمیته هماهنگی مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در راستای ساماندهی معتادان متجاهر برگزار شده و در حال حاضر ۲ مرکز ماده ۱۶ و ۱۶ مرکز موضوع تبصره ۲ ماده ۱۵ در استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش رویداد ایران علی ولایتی پور -اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۵۷۵ نفر ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان است و در سالجاری نیز یک‌هزار و ۷۳۸ معتاد متجاهر جهت ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و حمایتی به مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر معرفی شده‌اند.

وی گفت: علاوه بر این تنها در مراکز ماده ۱۶ استان ۴۶۲ معتاد متجاهر از ابتدای سالجاری ساماندهی شده‌، همچنین از سوی دولت تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شورای اجتماعی کشور در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر تخصیص یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: ضرورت دارد تا با هدف سالم سازی جامعه و ارتقای مداخلات حوزه درمان، راهبردهای مراقبت‌های پس از خروج نیز با جدیت مدنظر نهادهای متولی قرار گیرد.

وی گزارشی از پروژه دهکده سلامت در مجاورت مرکز ماده ۱۶ تل سیاه با ظرفیت ۲ هزار نفر ارائه کرد و ادامه داد: در فاز اول ۴۶ هکتار در قالب ساخت سوله‌های نگهداری مددجویان، سوله‌های آموزشی، قرنطینه توسط قرارگاه، سازندگی سپاه سلمان در دست ساخت است و بدون شک با راه‌اندازی دهکده سلامت با رویکرد غربالگری، درمان، حرفه‌آموزی و اشتغال معتادان بهبودیافته بسیاری از آسیب‌های اجتماعی استان از جمله سرقت‌های خرد کاهش یافته و رضایت اجتماعی شهروندان ارتقا می‌یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد