hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > فساد مسری است؛ بعد از رسوایی هر اختلاس، دزدی از فروشگاه‌های مواد غذایی ۱۶درصد افزایش پیدا می‌‌کند

فساد مسری است؛ بعد از رسوایی هر اختلاس، دزدی از فروشگاه‌های مواد غذایی ۱۶درصد افزایش پیدا می‌‌کند

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مطالعات اقتصادی جدید در حوزه فساد شواهد آماری جالبی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه پس از هر رسوایی مالی یا اختلاس که در روزنامه‌ها منتشر می‌شود، احتمال دزدی در فروشگاه‌های مواد غذایی به میزان ۱۶درصد افزایش پیدا می‌کند. این مطالعات از داده‌های دو شهرستان در استان امیلیا-رومانیا در ایتالیا استفاده می‌کند.

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی از مسری بودن فساد نوشته است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، سیاستگذاران و محققان نگران هستند که اثرات مخرب فساد ممکن است شامل آسیب‌های اجتماعی گسترده‌ای باشد که فراتر از هزینه‌های مستقیم اقتصادی هنگفت آن است. این فرضیه با شواهد تجربی که نشان می‌دهد فساد در یک کشور ممکن است بر رفتار ضداجتماعی مردم آن تاثیر بگذارد، تقویت می‌شود.در این مطالعه، به‌طور تجربی ثابت می‌شود که قرار گرفتن در معرض اخبار مربوط به فساد باعث می‌شود افراد رفتاری غیرصادقانه داشته باشند. 

این روزنامه افزوده است: مطالعات اقتصادی جدید در حوزه فساد شواهد آماری جالبی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه پس از هر رسوایی مالی یا اختلاس که در روزنامه‌ها منتشر می‌شود، احتمال دزدی در فروشگاه‌های مواد غذایی به میزان ۱۶درصد افزایش پیدا می‌کند. این مطالعات از داده‌های دو شهرستان در استان امیلیا-رومانیا در ایتالیا استفاده می‌کند که به داشتن کارخانه‌های لامبورگینی و فراری شهرت دارند.

 

منبع: etemadonline-649767

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد