hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سند چشم انداز و استراتژیک توسعه بخش کشاورزی «گلستان» در افق 1404 تدوین شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

سند چشم انداز و استراتژیک توسعه بخش کشاورزی «گلستان» در افق 1404 تدوین شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت : سند چشم انداز و استراتژیک توسعه بخش کشاورزی استان گلستان در افق ۱۴۰۴ تدوین شده است.

محمد برزعلی در نشست خبری گروه فجر گلستان با بیان سند چشم انداز و استراتژیک توسعه بخش کشاورزی استان گلستان در افق ۱۴۰۴ در سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در دولت سیزدهم تدوین شده است.

برزعلی با بیان اینکه بخش کشاورزی حدود ۲۴ درصد تولید ناخالص استان را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: کشاورزی گلستان سال گذشته درگیر خشکسالی شدید شدید بوده و این مساله تاثیر نامطلوبی بر تولید داشته با این وجود کشاورزی استان در دولت سیزدهم رشد مثبت را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما در حوزه تولید بر مبنای اسناد و قوانین بالادستی در حال انجام است، افزود: یکی از برنامه‌هایی که براساس سیاست‌های کلی نظام و ابلاغی رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفته تامین امنیت غذایی کشور است که برای تحقق این مهم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در حوزه محصولات زراعی به سمت معرفی ارقام جدید زراعی مانند گندم حرکت کردیم، بیان کرد: رویکرد ما تکمیل هر چه بیشتر زنجیره‌های تولید و ارزش است لذا در حوزه گوشت قرمز نخستین استانی بودیم که طرح قراردادی پرورش دام سبک را اجرا کردیم و در راستای اجرای این طرح در سال گذشته ۱۲ هزار راس دام سبک در استان تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: گلستان در سال ۱۴۰۱ رتبه اول کشور در کشت قراردادی گندم را از آنِ خود کرد و استان در سال جاری نیز در کشت قراردادی محصولاتی مانند گندم در کشور پیشتاز است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه گلستان در سال ۱۴۰۱ در تولید گوشت مرغ گرم ۱۱ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این استان رکورد ۱۴ میلیون جوجه‌ریزی در ماه را شکست و نزدیک به ۱۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای نخستین بار در گلستان رقم خورد که اقدامی بی‌سابقه بوده است.

برزعلی یادآور شد: در سال جاری ۳۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت محصولات پاییزه رفت و توسعه باغات در اراضی شیبدار استان در دستور کار ما قرار گرفته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد