hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > تحلیل عملکرد پالایشگاه اصفهان در ۹ ماه ۱۴۰۲

تحلیل عملکرد پالایشگاه اصفهان در ۹ ماه ۱۴۰۲

در حالی با ابلاغ قیمت نفت برای پالایشگاه‌ها، شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با چالش‌هایی مواجه شده‌ است که این شرکت در گزارش ۹ ماه ۱۴۰۲ خود عملکرد خوبی را ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پالایشگاه نفت اصفهان در روز جاری در محدوده قیمتی ۸۰۰ تومان در حال معامله بود پس از چندین روز روند منفی امروز کمی به تعادل رسید ارزش بازار این شرکت برابر با ۱۸۲ میلیارد تومان بود و سود چهار فصل اخیر این شرکت برابر با ۱۸۴ تومان بوده است و پی بر ای این شرکت در محدوده ۴.۳۶ بوده است، پی بر ای گروه فراورده‌های نفتی نیز در محدوده ۴.۲۳ بوده است.

 
به نظر می‌رسد با تبصره جدیدی که ابلاغ شده است کمی این صنعت با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شده است.

درآمدهای عملیاتی این شرکت برابر با ۲۸۵ هزار میلیارد تومان بوده است که رشد ۱۳ درصدی را به ثبت رسانده است و در گزارش ۹ ماه این شرکت شاهد رشد ۱۴ درصدی هزینه‌های عملیاتی بوده‌ایم که به ۲۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت برابر با ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است که رشد دو درصدی را به ثبت رسانده و هزینه‌های فروش اداری شرکت از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سایر درآمدها نیز برابر با ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که سال گذشته این عدد برابر با صفر بوده است، سود عملیاتی این شرکت برابر با ۳۶ میلیارد تومان بوده است که رشد ۳۶ درصدی را به ثبت رسانده که عملکرد خوبی را نشان داده است.

هزینه مالیات با رشد ۲۵ درصدی روبه‌رو شده است که برابر با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شده است، سود خالص شرکت معادل با ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده که رشد ۲۲ درصدی را به ثبت رسانده است، سود خالص هر برگه سهم ۱۴۰ تومان بوده است.

شرکت در گزارش ۹ ماه ۱۴۰۲ عملکرد خوبی داشته است و باید بررسی شود که با ابلاغیه جدید به گروه پالایشی این شرکت‌ها در گزارش‌های ۱۲ ماهه چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد