hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > اخبار خوش مسکنی برای متقاضیان مسکن ملی

اخبار خوش مسکنی برای متقاضیان مسکن ملی

اقتصادنیوز: نزدیک به سه هزار قطعه زمین طرح ملی مسکن طی هفته قبل در جنوب استان واگذار شد و تقریبا سه هزار قطعه زمین هم در دهه فجر در شمال استان به متقاضیان وگذار خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استاندار کرمان گفت: نزدیک به سه هزار قطعه زمین طرح ملی مسکن طی هفته قبل در جنوب استان واگذار شد و تقریبا سه هزار قطعه زمین هم در دهه فجر در شمال استان به متقاضیان وگذار خواهد شد.

محمد مهدی فداکار عصر شنبه در نشست شورای مسکن استان کرمان اظهار داشت: بحث طرح مسکن ملی در ۲ بحث واگذاری خانه و زمین در استان کرمان پیگیری می شود که اغلب مردم تمایل به دریافت زمین دارند.

خبر مرتبط
بودجه 100 میلیاردی برای وام مسکن ملی در 1403!
بودجه 100 میلیاردی برای وام مسکن ملی در 1403!

اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای، منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرحهای حمایتی تأمین مسکن و افزایش تسهیلات‌دهی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را مشخص کردند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم که تا پایان سال مجموعا ۱۰ هزار قطعه زمین در طرح ملی مسکن به مردم واگذار شود که بحث در ابتدای انقلاب در هیچ دوره ای سابقه نداشته است.

استاندار کرمان ادامه داد: افتتاح برخی واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن به دلیل تاخیر در دریافت وام تا پایان سال افتتاح می شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از اولویت واگذاری زمین قانونی جوانی جمعیت و چهار فرزندی است، البته به شرط اینکه چهار فرزند آنها زیر ۲۰ سال سن داشته باشند و فرزند چهارم نیز پس از تصویب قانون جوانی جمعیت به دنیا آمده باشد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: تعداد ۴۱ هزار و ۸۴۷ نفر در ۲۲ شهر و ۸ شهرستان شمال استان در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۵۸ درصد در شهرهای جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۴۲ درصد در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند.

ابراهیم امیری افزود: تعداد ۲۸ هزار ۱۳۹ نفر ثبت نام خود را در جنوب استان برای دریافت مسکن نهایی کرده و حدود ۴۹۰ هکتار زمین برای مسکن ملی تامین شده است.

وی با اشاره به تامین زمین در اغلب شهرهای جنوبی استان ادامه داد: مشکل اصلی طرح ملی مسکن در جنوب کرمان در شهر جیرفت است که در این شهر ۱۴۰ هکتار زمین در مرحله انجام مطالعات قرار دارد.

امیری بیان کرد: در ۳۶ هکتار از اراضی جنوب کرمان عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان گفت: بیش از ۵۵ هزار نفر ثبت نام نهایی خود را در طرح ملی مسکن در شمال استان انجام داده و ۱۷ هزار نفر به مرحله معرفی به بانک رسیدند و چهار هزار واحد در دست انجام است.

رضا حافظی اظهار داشت: شهرستان کرمان با ۳۶ درصد از تعداد متقاضیان مسکن ملی بیشترین ثبت نام را در این طرح تشکیل می دهد.

وی افزود: ۲۵۱۳ هکتار اراضی الحاقی مصوب در شمال استان کرمان داریم و کار قرعه کشی برای دریافت زمین اتجام شده که عملیات اجرایی آن در دهه فجر آغاز خواهند شد.

منبع: eghtesadnews-624752

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد