hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > شورای نگهبان با ردصلاحیت خواسته یا ناخواسته به حسن روحانی لطف کرد

شورای نگهبان با ردصلاحیت خواسته یا ناخواسته به حسن روحانی لطف کرد

روزنامه هم میهن نوشت: استدلال این طیف این است که «حذف آبرومندانه» روحانی بهتر از «شکست محتوم» او در انتخابات پیش رو بود و به همین جهت، شورای نگهبان خواسته یا ناخواسته، لطفی هم در حق روحانی کرده است.

روزنامه هم میهن معتقد است ردصلاحیت حسن روحانی به سود او تمام شده است.

به گزارش هم میهن، در شرایط کنونی، این ردصلاحیت به سود او تمام می‌شود و به‌نوعی زمینه اعتبارافزایی و بازسازی این سیاستمدار را برای او فراهم می‌آورد. فضای سیاسی کنونی کشور به‌ویژه قهر و فاصله گرفتن بخش زیادی از  رای‌دهندگان از صندوق رای؛ همان نیرویی که پایگاه رای روحانی هم محسوب می‌شوند و به فرض که او تاییدصلاحیت هم می‌شد، انگیزه و امید چندانی برای آمدن پای صندوق رای و حمایت از روحانی و همفکران او نداشتند.

این روزنامه افزوده است: در واقع، استدلال این طیف این است که «حذف آبرومندانه» روحانی بهتر از «شکست محتوم» او در انتخابات پیش رو بود و به همین جهت، شورای نگهبان خواسته یا ناخواسته، لطفی هم در حق روحانی کرده است؛ همچنان که در انتخابات 1400 که همه پیش‌بینی‌ها و برآوردها از مشارکت نکردن بخش مهمی از حامیان و رای‌دهندگان سابق جریان‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو حکایت داشت، ردصلاحیت چهره‌هایی چون علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری عملاً به سود آنان تمام شد.

منبع: etemadonline-649640

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد