hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > نخستین گام در عرصه سینمای اینترنتی با اکران فیلم «خروج»/حاتمی‌کیا و هدفی فراتر از گیشه

نخستین گام در عرصه سینمای اینترنتی با اکران فیلم «خروج»/حاتمی‌کیا و هدفی فراتر از گیشه

اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در شرایطی که نزدیک به دو ماه از تعطیلی سینماها می‌گذرد، بدون شک یکی از مهمترین اخبار سینما در سال جاری است، اتفاقی که از همان ابتدا گامی بزرگ محسوب می‌شد و امید می‌رود که این گام شروعی تازه را در سینمای ایران رقم بزند.
اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در شرایطی که نزدیک به دو ماه از تعطیلی سینماها می‌گذرد، بدون شک یکی از مهمترین اخبار سینما در سال جاری است، اتفاقی که از همان ابتدا گامی بزرگ و پررسیک محسوب می‌شد و امید می‌رود که این گام شروعی تازه را در سینمای ایران رقم بزند.
اکران آنلاین آثار سینمایی سالهاست که در سینمای جهان تجربه شده و هم اکنون بخش عمده‌ای از آثار مطرح جهانی به هدف پخش اینترنتی تولید می‌شوند. پخش آثار سینمایی در شبکه‌های اینترنتی طی سال‌های گذشته رواج فراوانی در کشور پیدا کرده است، در این میان سریال‌های نمایش خانگی نیز مهمترین مقصد خود برای فروش بیشتر را در درگاه‌های پخش اینترنتی موسوم به «وی او دی» می‌دانند.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/10/24/2433234_918.jpg

اکران آنلاین فیلم سینمایی خروج شروع خوبی داشت اما در همان روز الو با خبر قاچاق این فیلم بسیاری از اکران آنلاین آثار ناامید شدند، اما این پایان کار خروج نبود، اکثریت اهالی سینما تمام قد از حرکت حاتمی کیا و سازندگان خروج حمایت کرده و قاچاق این فیلم را محکوم کردند، سریعا بسیاری از درگاه‌های اینترنتی غیر مجاز فروش این فیلم مسدود شد تا بار دیگر چشم‌ها به ادامه راه نخستین فیلم آنلاین سینما امیدوار باشد. 
حاتمی‌کیا پا در عرصه‌ای گذاشت که در عرصه بین الملل جواب گرفته و حال باید دید سینمای کشور هم می‌تواند به این تصمیم نگاهی مثبت داشته باشد، هر چند حاتمی کیا در این گام احتمال شکست را هم تصور کرده، اما بدون شک باید این تصمیم را فراتر از میزان فروش فیلم سینمایی «خروج» در پخش اینترنتی محاسبه و بررسی کرد.

اعلام اولین آمار فروش آنلاین «خروج»/ 33 هزار و 995 بلیط در 24‌ ساعت!

اولین گام حاتمی‌کیا در شبکه نمایش خانگی شروع خوبی داشت، ۳۳  هزار و ۹۹۵ بلیط در ۲۴ ساعت ابتدایی اکران آنلاین «خروج» به فروش رفت که درآمدی بیش از ۴۰۷ میلیون تومان را برای این اکران آنلاین به همراه داشت.
از طرفی طبق معیار‌های سنجش تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی یعنی در نظر گرفتن حداقل ۲/۵ تماشاگر به ازای یک بلیط، دسترسی ۶ ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم خروج در دو سرویس وی‌او‌دی فیلیمو و نماوا را می‌توان حداقل ۸۵ هزار نفر برآورد کرد.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/11/18/2469022_517.jpg

لازم به ذکر است این آمار تنها با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز بلیط فروشی سینمای آنلاین خروج در فیلیمو و نماوا به ثبت رسید و با توجه به ادامه‌دار بودن سینمای آنلاین، در روز‌های آینده شاهد افزایش تعداد تماشاگران فیلم خروج خواهیم بود.
خروج تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا با بازی فرامرز قریبیان است که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۸ اتفاق افتاد و بنا به تصمیم سازندگان، با توجه به تعطیلی سینما‌ها ناشی از بحران کرونا به اکران اینترنتی در فیلیمو و نماوا رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد