hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بودجه قوه قضاییه و صداوسیما افزایش یافت

بودجه قوه قضاییه و صداوسیما افزایش یافت

نمایندگان مجلس اعتبارات سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه و وابسته در سال ۱۴۰۳ را مشخص کردند.

به گزارش شبکه شرق، بودجه صداوسیما و قوه قضاییه نسبت به سال جاری ۵۸ درصد افزایش یافت، در حالی که رشد بودجه سایر دستگاه‌ها در سال آینده، حدود ۱۲ درصد است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه کل کشور، بودجه دستگاه قضا و صداوسیما برای سال آینده را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (شنبه، هفتم بهمن ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جز «۱» بند الحاقی «۱» تبصره «۱۳» این لایحه، به شرح زیر موافقت کردند:

بند الحاقی ۱- دولت مکلف است:

۱- اعتبارات قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه و وابسته را معادل نهصد و هشتاد هزار میلیارد (۹۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول مربوط بخش دوم بودجه تعیین و ارائه نماید.

همچنین بر اساس بند الحاقی «۱» تبصره ۱۴ لایحه که نمایندگان آن را به تصویب رساندند، به قوه قضائیه اجازه داده می‌شود، نسبت به فروش اموال غیرمنقول مازاد از طریق مزایده عمومی با رعایت تشریفات قانونی اقدام نماید.

منابع و وجوه حاصل از فروش پس از گردش خزانه با نظر و تایید رئیس قوه قضاییه، جهت احداث، خرید ساختمان، تکمیل و بهره برداری از طرح (پروژه)‌های نیمه‌تمام، تعمیر و تجهیز موارد ضروری اختصاص می‌یابد. گزارش عملکرد این بند توسط آن قوه هر سه ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

همچنین دولت مکلف شد اعتبارات سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد ریال در جداول بخش دوم بودجه ارائه نماید.

گفتنی است، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان بررسی این مصوبه، گفت: با تغییراتی که مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه اعمال کرده است، بودجه صداوسیما و قوه قضاییه نسبت به سال جاری ۵۸ درصد افزایش یافته، در حالی که رشد بودجه سایر دستگاه‌ها در سال آینده، حدود ۱۲ درصد است.

منبع: sharghdaily-916302

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد