hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس کرونا؛ چگونه سبزیجات را شستشو دهیم؟

ویروس کرونا؛ چگونه سبزیجات را شستشو دهیم؟

با توجه به افزایش بسیار زبا بروز ویروس کرونا همه ما با ترس و لرز تمام مواد غذایی خریداری شده را برای مقابله با آلودگی شستشو می‌دهیم که انگار صد در صد باورمان شده است این ویروس واقعا کشنده است!یاد انواع آلودگی‌ها در میوه‌ها و سبزیجات یکی از ضروری‌ترین کار‌ها شست و شوی کامل آنهاست.
متخصصان عفونی توصیه می‌کنند که تا حد امکان از خانه خارج نشویم، اما در صورت لزوم برای تهیه مواد غذایی خریداری شده حتما از دستکش و ماسک استفاده کنیم و پس از رسیدن به منزل کالا‌های خریداری شده را ضدعفونی کنیم.
اما بحث میوه جات و سبزیجات کمی متفاوت است؛ امروزه با توجه به افزایش بسیار زیاد انواع باکتری ها، ویروس‌ها و آلودگی‌ها در میوه‌ها و سبزیجات یکی از الزامی‌ترین کار‌ها شست و شوی کامل آنهاست؛ چرا که ویروس روی سبزیجات به علت اینکه نمی‌توان پوست آن‌ها را کند باید تمیزتر شسته شود. برای شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات نباید فقط به مواد طبیعی مثل سرکه، نمک و آبلیمو اکتفا کرد. برای این کار می‌توان روش زیر را به کار گرفت.
یک قاشق غذاخوری جوش شیرین یا محلول ضد عفونی رو در یک لیتر آب همراه ۲-۴ قطره مایع ظرفشویی کامل حل کرده و سپس سبزی‌ها را داخل آن بریزید و بعد از ۳ دقیقه آن‌ها را به تعداد دفعات ۲ الی ۳ بار آب کشیده و تا حد امکان از ظرف یا تشت جداگانه برای شستشو استفاده کنید.
متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند بعد از خرید تمامی کالا‌ها را حتما به مدت ۲۴ ساعت در بیرون خانه قرار دهید تا پس از ورود به خانه ناقل ویروس نباشند و برای اطمینان بیشتر آن‌ها را با مواد شوینده، ضدعفونی کنید.
به عقیده این متخصصان مصرف میوه جات و سبزیجات تازه در این روز‌ها به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می‌شود، اما باید حداقل ۲ واحد میوه و ۳ واحد سبزی در طول روز مصرف شود تا بدن مقاومت خود را در برابر آلودگی بالا ببرد.

بطور جدی ارگانیسم‌های بسیار زیاد و مقاومی بر روی میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند که در صورت ورود به بدن انسان منجر به ایجاد اختلال و بیماری در افراد می‌شوند. شستشوی میوه جات با آب خالی می‌تواند باعث از بین رفتن خاک شود و طبق مطالعات جدید ترکیب جوش شیرین با آب بهترین راه مقابله برای از بین بردن ویروس‌های روی میوه جات و سبزیجات است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد