hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تصمیم جدید برای درصد افزایش حقوق‌ در سال 1403

تصمیم جدید برای درصد افزایش حقوق‌ در سال 1403

یک نماینده مجلس در خصوص درصد افزایش حقوق در سال جدید و آخرین مصوبات مجلس برای افزایش قیمت بنزین و لایحه بودجه 1403، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه شرق، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در پاسخ به انتقادات دولت در خصوص اضافه کردن ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به هزینه‌ها در لایحه بودجه سال آینده گفت:دولت سعی کند ساکت باشد آرام بگیرد و یک مقدار صبر کند ما جلو برویم در نهایت بیایند قضاوت کنند چیزی اضافه کرده‌ایم یا آن جاهایی که باید شفاف‌سازی می‌کردیم، این کار را انجام داده‌ایم و بودجه را شفاف کرده‌ایم.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره انتقادات دولت به مجلس شورای اسلامی در خصوص اضافه کردن ۳۰۰ هزار میلیارد به هزینه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بحث بودجه هنوز جمع‌بندی نشده است اولاً تبصره‌ها باقی مانده است، ثانیاً جداول هم تقریباً اسفند ماه می‌آیند؛چرا دولتمردان عجله می‌کنند؟ هنوز تبصره‌ها تمام نشده‌اند این رقم‌ها را از کجا می‌آورند؟

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ ادامه داد: شاید ماشین حسابشان خوب کار نمی‌کند و اگر نه از الان که نمی‌شود گفت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به بودجه دولت اضافه شده آن هم در حالیکه ما در هنوز جمع‌بندی نکرده‌ایم، هنوز به حقوق‌ها نرسیده‌ایم، اصلاً چنین چیزی نیست! دولت سعی کند قدری ساکت باشد آرام بگیرد و یک مقدار صبر کند تا ما جلو برویم در نهایت، بیایند قضاوت کنند که چیزی اضافه کرده‌ایم یا آن جاهایی که باید شفاف‌سازی می‌کردیم، این کار را انجام داده‌ایم و بودجه را شفاف کرده‌ایم.

او تاکید کرد: مثلاً در حوزه نفت، ما گفتیم همه منابعی که دولت می‌آورد غیر از حمل‌و‌نقل و بنزین داخل پمپ بنزین‌ها، پول اضافه را باید از خزانه بگیرد، در قدیم برای خودشان می‌گرفتند و جابجا می‌کردند و این چندین هزار میلیارد تومان افزایش منابع برای دولت دارد. یا در خصوص ارزش افزوده که یک درصدش ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان آورده بود معلوم است که منابع پنهانی داریم و باید جمع‌بندی کنیم بعد می‌توانیم به دولت بگوییم افزایش داده‌ایم یا خیر، در جهت هماهنگی با دولت حرکت کرده‌ایم.

کوچکی‌نژاد درباره این‌که‌ مجلس حقوق کارکنان را از ۱۸درصدی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ آورده بود به ۲۰ درصد افزایش داده است و دولت معتقد است این کار بار مالی دارد و این نگرانی وجود دارد که سال آینده برای جبران این بار مالی قیمت بنزین افزایش پیدا کند، عنوان کرد: ما وقتی چیزی را مصوب می‌کنیم درآمدهایش را واقعی می‌بینیم، نیازی به این نیست که دولت بیاید قیمت بنزین را افزایش دهد تا بعضی مصوبات مجلس را تحت پوشش قرار دهد.

او  تاکید کرد: مجلس به شدت با افزایش قیمت بنزین مخالف است و نمی‌گذارد دولت آن را افزایش دهد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره این‌که گمانه‌زنی‌های درباره ۳‌نرخی شدن بنزین مطرح شده است، گفت: چنین چیزی حقیقت ندارد.

 

منبع: sharghdaily-916201

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد