hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اعدام با گاز نیتروژن برای اولین بار در آمریکا

اعدام با گاز نیتروژن برای اولین بار در آمریکا

ایالت آلابامای آمریکا حکم اعدام مردی را با استفاده از گاز نیتروژن اجرا کرد تا اولین ایالتی در آمریکا لقب بگیرد که از این شیوه استفاده می کند.

ایالت آلابامای آمریکا حکم اعدام مردی را با استفاده از گاز نیتروژن اجرا کرد تا اولین ایالتی در آمریکا لقب بگیرد که از این شیوه استفاده می کند.

به گزارش شفقنا، آرتی  به نقل از آکسیوس نوشت: کِنِت یوجین اسمیت به چندین دادگاه از جمله دادگاه عالی شکایت کرده بود تا از طرحی ایالتی برای اعدام خود با استفاده از روشی که قبلا آزمایش نشده بود، جلوگیری کند.

کارشناسان حقوق بشر هشدار دادند که این موضوع می تواند «دردناک و تحقیرآمیز» باشد اما درخواست های اسمیت رد شد.

دادگاه عالی ایالت آلاباما روز چهارشنبه درخواست اسمیت برای به تعویق انداختن حکم اعدام و تجدید نظر در این پرونده را رد، و روز پنج شنبه نیز با درخواست وی برای توقف اجرای این حکم علی رغم مخالفت های سه قاضی لیبرال  در دادگاه مخالفت کرد.

«کی آیووی» فرماندار ایالت آبالاباما در بیانیه ای اعلام کرد:«اعدام به صورت قانونی از طریق هیپوکسی نیتروژن انجام شد و این روشی است که آقای اسمیت قبلا به عنوان جایگزینی برای تزریق کشنده درخواست کرده بود. در نهایت خواسته اسمیت اجرا شد و می توان پرونده را مختومه اعلام کرد.»

اسمیت در سال ۱۹۹۶ میلادی به جرم قتل به اعدام محکوم شده بود.

تلاش های قبلی برای اعدام اسمیت با تزریق کشنده پس از آنکه مقامات اداره زندان های آلاباما نتوانسته بودند رگ های او را پیدا کنند، شکست خورده بود.

منبع: etemadonline-649582

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد