hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > یک عضو دیگر مجلس خبرگان فعلی ردصلاحیت شد

یک عضو دیگر مجلس خبرگان فعلی ردصلاحیت شد

پنج نفر از سوی شورای نگهبان برای انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان احراز صلاحیت شدند.

به گزارش شبکه شرق، برابر ابلاغیه شورای نگهبان به ستاد انتخابات، در مرحله اول اعلام احراز صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری؛ پنج نفر در گیلان احراز صلاحیت شدند.

محمد جلائی رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه از حوزه انتخابیه گیلان ۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند، اظهار کرد: با اعلام شورای نگهبان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی اشکوری، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین گلی شیردار، حجت الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی احراز صلاحیت شدند.

به گفته وی، احتمال تغییر در فهرست نهایی اعلامی برابر قانون وجود دارد و کاندیداهایی که در این مرحله احراز صلاحیت آنان اعلام نشد می‌توانند به مدت سه روز از طریق سامانه اعتراض خود را برای شورای نگهبان ارسال و این شورا تا ۱۹ بهمن نتایج نهایی را ابلاغ خواهد کرد.

در حال حاضر آیت الله سید علی حسینی اشکوری، زین العابدین قربانی، آیت الله رضا رمضانی، حجت الاسلام احمد پروایی نمایندگان گیلان در مجلس خبرگان رهبری هستند.

عدم تایید صلاحیت عضو خبرگان رهبری

همچنین فارس نوشت؛

آیت الله احمد پروایی نماینده فعلی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری که برای انتخابات مجلس خبرگان نام‌نویسی کرده بود طی بیانیه‌ای از ردصلاحیت خود برای انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری خبرداد.

احمد پروایی در بیانیه خود آورده است: طبق اعلان رسمی وزارت کشور، صلاحیت اینجانب از طرف فقهاء محترم شورای نگهبان مورد تأیید و احراز واقع نشده است، اینجانب ضمن احترام به قانون نظام اسلامی و تمکین کامل آن، و ضمن تشکّر از همه زحمتکشان عرصه انتخابات، به ویژه شورای محترم نگهبان، اعتراض خود را به صورت قانونی و از طرق معیّنه در قانون در موعد مقرّر اعلام خواهم کرد و ان شاالله و به فضل خداوند و عنایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، مورد تفقّد فقهاء محترم شورای نگهبان قرار خواهم گرفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: البته لازم به ذکر است این ردّ صلاحیت و یا عدم احراز ذرّه‌ای از اعتقاد راسخ این طلبه خدمتگزار نسبت به نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران و ارکان و نهادهای آن و از ارادت و التزامم نسبت به ولایت مطلقه فقیه نخواهد کاست و همواره در خدمت پیشبرد اهداف و تقویت انقلاب اسلامی مثل یک سرباز وظیفه‌شناس خواهم بود.

پروایی همچنین در بیانیه خود آوده است: طول عمر با عزّت وعظمت برای مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) و توفیق روزافزون برای همه خدمتگزاران را از درگاه احدیّت مسئلت داریم و از مردم شریف و مؤمن استان گیلان می‌خواهم برای این طلبه ناچیز و خدمتگزار کوچک دعای عاقبت بخیری و موفقیت بفرمایند.

 

منبع: sharghdaily-916122

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد