hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اعتبارات عمرانی سفر دوم دکتر رییسی به گلستان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۳۰ مصوبه بود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

اعتبارات عمرانی سفر دوم دکتر رییسی به گلستان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۳۰ مصوبه بود

رییس سازمان مدیریت گلستان گفت: اعتبارات عمرانی سفر دوم دکتر رییسی به گلستان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۳۰ مصوبه بود.

رییس سازمان مدیریت گلستان گفت:اعتبارات عمرانی مصوب در سفر اول ریاست محترم جمهور به استان بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۱۸ مصوبه بود که تا کنون ۴۲۰۰ میلیارد تومان آن بر اساس برنامه زمان بندی شده ، پرداخت گردید که اعتبارات عمرانی مصوب در سفر اول ریاست محترم جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۱۸ مصوبه بود که تاکنون ۴۲۰۰ میلیارد تومان آن بر اساس برنامه زمان بندی شده، پرداخت شده است که اعتبارات عمرانی سفر اخیر سفر (دوم) هیت دولت به گلستان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۳۰ مصوبه است.

علیرضا نورانی در نشست خبری گروه فجر گلستان اظهار کرد: اعتبارات عمرانی مصوب در سفر اول ریاست محترم جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۱۸ مصوبه بود که تاکنون ۴۲۰۰ میلیارد تومان آن بر اساس برنامه زمان بندی شده، پرداخت شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان افزود: اعتبارات عمرانی سفر اخیر دوم دکتر رییسی به گلستان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۳۰ مصوبه بود.

وی ادامه داد:مجموع سرمایه گذاری مردمی و دولتی در گلستان طی دولت سیزدهم در قالب پروژه‌های افتتاحی و پروژه‌های که آغاز شده و عملیات اجرایی آن حتمی است، به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

نورانی اشاره‌ای به دهه فجر و دستاورد‌های انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی کرد و گفت:انقلاب اسلامی برکات فراوانی برای استان داشته و در طول ۴۵ سال گذشته همانگونه که جمعیت استان ۲.۵ برابر شده، تعداد مراکز آموزش عالی ۶۲ برابر و تعداد دانشجو در استان ۶۴ برابر گردیده است.

وی بیان کرد: رشد ۶۲ برابری تعداد مراکز آموزش عالی استان گلستان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: همچنین تعداد دانشجویان گلستانی ۶۴ برابر شده است.

وی اظهار کرد: جمعیت گلستان در مقایسه با سال ۱۳۵۷ رشد دو و نیم برابری داشته و از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت به حدود دو میلیون نفر رسیده است.

رئیس سازمان با اشاره به دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی، گفت: تعداد پایگاه‌های بهداشتی و درمانی گلستان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی ۱۴ برابر شده و از ۲۰ مرکز به ۲۸۳ مرکز رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به اینکه تعداد بیمارستان‌های گلستان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی رشد چهار برابری داشته است، یادآور شد: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان در مقایسه با سال ۱۳۵۷، رشد ۱۸ برابر داشته و از هفت بیمارستان به حدود ۲۶ بیمارستان رسیده، همچنین تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۲۱۰ تخت به سه هزار و ۷۰۰ تخت رسیده است.

نورانی خاطرنشان کرد: فضاهای ورزشی سرپوشیده گلستان پس از انقلاب رشد ۳۷ برابری داشته و از پنج هزار و ۶۳۷ مترمربع فضای سرپوشیده به بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع رسیده و سرانه فضاهای ورزشی به ازای هر گلستانی ۲۷ برابر شده است.

وی افزود: طول راه‌های آسفالته روستایی گلستان پس از انقلاب اسلامی ۷۸ برابر شده و تعداد روستاهای برخوردار رشد ۲۵ برابری داشت. در گذشته ۳۶ روستای گلستان به شبکه راه روستایی متصل بودند که اکنون به ۹۰۱ روستا افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه برخورداری روستاهای گلستان از آب آشامیدنی پس از انقلاب اسلامی ۶ برابر شده است، تصریح کرد: تعداد روستاهای برخوردار از برق گلستان رشد سه برابری داشته و به هزار و ۳۵ روستا افزایش یافته است.

نورانی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تولید محصولات زراعی گلستان دو و نیم برابر شده و از هزار و ۲۱۸ هزار تن به بیش از سه هزار و ۶۶ هزار تن رسیده است، گفت: همچنین میزان تولید گوشت سفید ۲۳ برابر شده و از ۱۱ هزار تن به ۲۵۷ هزار تن رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان خاطر نشان کرد: مجموع سرمایه گذاری مردمی و دولتی صورت گرفته در استان طی دولت سیزدهم در قالب پروژه های افتتاحی و پروژه های که آغاز گردیده و عملیات اجرایی آن حتمی است ، به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد