hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دهداری «تختی» فوتبال ایران بود

دهداری «تختی» فوتبال ایران بود

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان دستیار در کنار معلم اخلاق در کادر فنی تیم ملی حضور داشت گفت: از نظر من پرویز دهداری «تختی» فوتبال ایران است.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ یکی از فیلم هایی که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر (۱۲ تا ۲۲ بهمن) به نمایش درخواهد آمد، «پرویزخان» است که نگاهی به زندگی مرحوم پرویز دهداری (سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران) خواهد داشت و بخشی از تاریخ فوتبال ایران را به تصویر خواهد کشید.

در این فیلم ماجرای کناره گیری 14 بازیکن از تیم ملی فوتبال ایران با امضا کردن یک نامه و دعوت از بازیکنان جوانی چون احمدرضا عابدزاده، سیروس قایقران، جواد زرینچه و.... توسط مرحوم پرویز دهداری به تصویر کشیده شده است.

رضا وطنخواه که در آن زمان دستیار پرویز دهداری بود، با ابراز خرسندی از ساخت فیلم زندگی معلم اخلاق فوتبال ایران گفت: پرویز دهداری یک شخصیت دوست داشتنی و یک معلم اخلاق برای فوتبال و ورزش ایران به شمار می‌رفت و به نظرم پس از درگذشت او کسی را نداشتیم که به اخلاق مداری مرحوم دهداری برسد.

او در خصوص ویژگی هایی که باعث شد وی به عنوان معلم اخلاق شهره شود، گفت: پرویز فرد بسیار متینی بود و از اینکه شاگردش بودم افتخار می‌کنم. او کسی بود که اصلاً نگاه مادی به فوتبال نداشت و حتی یک ریال هم درآمدی از این رشته ورزشی به دست نیاورد. فکر می‌کنم او و مرحوم تختی در ورزش ایران بی همتا بودند و می‌توانم بگویم او تختی فوتبالی‌ها بود.

وطن خواه در پاسخ به این سوال که با اینکه مرحوم دهداری بازیکنان زیادی را در فوتبال ایران پرورش داده است اما تاکنون کسی مانند او نتوانست در حوزه اخلاق تاثیرگذار و ماندگار باشد، خاطرنشان کرد: هر دوران افراد شاخص خود را دارد اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که جوانان باید امثال تختی و دهداری را الگوی خود قرار دهند و باید از سرگذشت زندگی آنها درس بگیرند.

وطن خواه در پایان افزود: پرویز دهداری هم در فوتبال و هم در اخلاق مداری جز نفرات برتر تاریخ ورزش ایران است و از اینکه سال‌ها در کنار او زندگی کردم و توانستم از او الگوبرداری کنم بسیار به خود افتخار می‌کنم و امیدوارم فوتبال ایران به سمتی برود که بتوانیم بازیکنان جوان را اصولی ترتیب کنیم تا هم در زندگی شخصی و هم در زندگی ورزشی خود جز بهترین‌ها باشند.

254 251

منبع: khabaronline-1864748

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد