hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در پی شیوع کرونا/ احتمال بازگشایی آرامستان‌ها

افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در پی شیوع کرونا/ احتمال بازگشایی آرامستان‌ها

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در بخش شرب را شاهد بوده ایم که این افزایش در تیر و مردادماه به اوج خود می‌رسد.


حجت الله غلامی با اشاره به تعطیلی آرامستان‌ها و درخواست مردم برای بازگشایی این اماکن، اظهار کرد: مصوب شد با حضور فعال شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط در سطح استان، ورود به آرامستان‌ها با رعایت پروتکل‌ها به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و به صورت محدود آزاد شود.
وی اضافه کرد: اگر بنا شد در آینده، مراسم محدودی برای فوت شدگان برگزار شود باید در فضای باز و با چیدمان صندلی‌های مشخص و در مدت زمان محدود باشد.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، ادامه داد: البته هنوز در خصوص برگزاری مراسم، تصمیم قطعی گرفته نشده، اما امیدواریم تردد در آرامستان‌ها تا اواخر هفته جاری برقرار شود که لازمه آن برگزاری جلسه و تصمیم گیری نهایی است.
وی گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در بخش شرب را شاهد بوده ایم که این افزایش در تیر و مردادماه به اوج خود می‌رسد و در این ۲ ماه دچار مشکل خواهیم شد، البته طرحی تحت عنوان سامانه دوم آبرسانی آغاز شده که مستلزم برطرف کردن مشکلات مالی طرح است.
غلامی افزود: وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان معین استان اصفهان از طرف هیات دولت تعیین شده است به همین دلیل مسائل مختلف در بخش‌های اقتصادی را با وزیر اقتصاد در میان گذاشتیم.
وی با بیان اینکه بررسی تبعات و اثرات سوء بیماری کرونا بر اقتصاد استان در جلسه ویدیویی با وزیر اقتصاد مطرح شد، ادامه داد: اصفهان استان ویژه به لحاظ وجود صنایع مادر و خدمات در قطب گردشگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد در غیر این صورت ضایعات سنگینی بر بخش خدمات گردشگری و صنایع استان وارد می شود.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: در این بخش پیشنهادهایی توسط سازمان برنامه و بودجه و کمیته اقتصادی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد. همچنین پیشنهادهایی ارائه کردیم تا در ستاد ملی مورد پیگیری قرار بگیرند.
وی اضافه کرد: مهم ترین بخش پیشنهادها، تفویض اختیار یکسری مسائل درخواستی به استان بود تا به صورت کارشناسی، منطقی و متناسب با استان تصمیمات اخد شود که با نظر موافق وزیر روبرو شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، غلامی با اشاره به اینکه نیازمندی‌های فعلی استان از طریق بهداشت و درمان مطرح شد، گفت: کمتر استانی مانند استان اصفهان دو دانشگاه بزرگ علوم پزشکی دارد از این رو به دلیل وسعت و جمعیت اصفهان و به لحاظ شرایط ویژه کاشان در مجاورت با قم پیشنهادها و نیازمندی‌ها مورد بحث قرار گرفت.
وی افزود: علی رغم اینکه شیب منحنی بیماری کاهش پیدا کرده  اما همچنان روند افزایشی را با شیب کمتر شاهد هستیم، از این رو نیازمندی‌های استان در بخش بهداشت و درمان مطرح و مقرر شد اعتبارات متناسب با دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان و جمعیت استان در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: با درخواست ستاد استانی قرار شد وزیر اقتصاد و دارایی با وزارت نیرو هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، همچنین بخش مرتبط با کرونا در ستاد ملی مورد بررسی قرار بگیرد.
غلامی با اشاره به تعطیلی مراکز شماره گذاری، افزود: وکالتنامه‌ها یک مرحله تمدید شد و هنوز این مراکز به دلیل اینکه می‌تواند یکی از مراکز فعال در خصوص شیوع ویروس کرونا باشد همچنان تعطیل است و در جلسه امروز مصوب شد که وکالتنامه تعویض پلاک برای مدت ۲ ماه دیگر از زمان فعال شدن مراکز تمدید شود.
وی با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام در بازار، ادامه داد: مصوب شد کارگروه تنطیم بازار روز پنجشنبه جاری با حضور استاندار و تمام اعضا تشکیل شود که برنامه‌ای برای کنترل قیمت‌ها در سطح استان برنامه ریزی خواهند کرد.
طرح فاصله گذاری هوشمند همچنان در حال اجراست
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند همچنان در حال اجرا است، گفت: امروز بخشی از جلسه به رعایت پروتکل‌ها و دستور العمل‌های فاصله گذاری هوشمند و نحوه عملکرد سیستم‌ها و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و فعالیت ویژه آن‌ها اختصاص پیدا کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به تاکید فعالیت بیشتر گروه‌های نظارتی و بازرسی، تعدادی از اصناف و مشاغلی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند تعطیل و پلمب خواهند شد.
غلامی افزود: همچنین مقرر شد در صورت حجم بالای مسافر در خطوط اتوبوسرانی، اتوبوس‌های جدید اضافه شود.
به گفته وی، مردم در صورت مشاهده و رعایت نشدن فاصله گذاری هوشمند با تلفن‌های ۱۹۰ و ۳۱۱۳ برای رسیدگی به شکایات و نیز ۱۲۴ برای نظارت از اصناف و در خصوص شکایت از حمل و نقل عمومی با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند، بدون شک مردم بهترین نظارت کننده بر امور هستند.
بازگشایی مساجد به تصمیم ستاد ملی بستگی دارد
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در پاسخ به این سوال که با وجود هشدار دانشگاه علوم پزشکی برای موج دوم کرونا چه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، اظهار کرد: طرح فاصله گذاری هوشمند مصوب ستاد ملی است و ما هم موظف به اجرای آن هستیم از این رو دانشگاه علوم پزشکی هم با توجه به اینکه پیشنهاد دهنده طرح بوده باید ساختار و سازمان خود را به گونه‌ای تعریف کند که به جای هشدار به سمت و سوی نظارت و بازرسی ویژه حرکت کند.
وی با اشاره به بازگشایی مساجد، اضافه کرد: طرحی توسط امور مساجد تهیه و قرار شد این طرح با حضور دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان طرح اولیه به ستاد ملی پیشنهاد شود از این جهت در خصوص بازگشایی مساجد ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده است.
با اصنافی که کد فعالیت خود را دریافت نکردند برخورد می‌شود
غلامی با بیان اینکه باید ساختار را در بخش نظارت و بازرسی قوی‌تر کرده و دستگاه‌های مربوطه با جدیت و قاطعیت وارد شوند، اظهار کرد: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که در فروشگاه‌های مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم، پروتکل‌ها کمتر رعایت می‌شود، همچنین با اصنافی که کد شروع فعالیت را اخذ نکردند برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: باید بر روی تیم‌های نظارت و بازرسی تجدید نظر کنیم و تعداد بیشتری را وارد صحنه کنیم، اما نباید از این موضوع غافل شد که بهترین دستگاه نظارتی و بازرسی برای رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها، مردم هستند.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: تردد بین شهرها از بیست و سوم فروردین آغاز شد، اما تعدادی از شهرستان‌ها مانند چادگان به دلیل وجود دهکده زاینده رود و باغ بهادران به دلیل اینکه مرکزی برای تجمع است تردد ممنوع اعلام شده است. همچنین در شهرستان کاشان اعمال محدودیت‌هایی را شاهد هستیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد