hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > پلمپ ۵ واحد صنفی در سیستان و بلوچستان در پی به کارگیری اتباع غیرمجاز

پلمپ ۵ واحد صنفی در سیستان و بلوچستان در پی به کارگیری اتباع غیرمجاز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان از پلمپ پنج واحد صنفی در استان در پی بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز خبر داد.

به گزارش رویداد ایران خلیل احمد سلامی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برخورد با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز، پنج واحد صنفی در شهرستان خاش که اقدام به بکارگیری این افراد کرده بودند، پلمب شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این واحدها در پی تشدید گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی خاش به منظور حمایت از نیروی کار داخلی و شناسایی و برخورد با اشتغال نیروی کار خارجی فاقد پروانه کار، پلمب شدند.

وی افزود: بنابر ماده 181 قانون کار، هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به کار بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از 91 روز تا 180 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.

سلامی گفت: ضروری است مدیران واحد‌های کارگاهی، کارخانه‌ها و اصناف از به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به‌عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ "جستجوی شغل" افزود: کارفرمایان برای تأمین نیروی کار مورد نیاز خود به این سامانه مراجعه کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد