hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > توزیع نفت سفید در منطقه زاهدان ۶۴ درصد افزایش یافت

توزیع نفت سفید در منطقه زاهدان ۶۴ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: ۳۶۲میلیون لیتر نفت سفید تا کنون در سیستان و بلوچستان توزیع شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است

به گزارش رویدادایران قربانعلی مردانی در خصوص توزیع سهمیه نفت سفید در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: اختصاص سهمیه بر اساس مولفه‌های مختلف هر استان و منطقه مانند شرایط اقلیمی و عملیاتی انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به مقایسه انجام شده میزان مصرف نفت سفید در بازه زمانی ۱۰ سال گذشته از سال ۹۱ تا ۱۴۰۱، میانگین توزیع در این منطقه ۳۴۴ میلیون لیتر بوده اما امسال تاکنون ۳۶۲ میلیون لیتر تنها در ۱۰ ماهه سالجاری نفت توزیع شده در حالیکه سال گذشته در این بازه زمانی ۲۲۰ میلیون لیتر توزیع شده بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با تأکید بر افزایش میزان لیتر در کالابرگ‌های اعلام شده، ادامه داد: سال گذشته سرانه مصرف برای هر خانوار ۷۰۰ لیتر و امسال ۷۵۰ لیتر شده است.

وی تأکید کرد: افزایش ۵۰ لیتر سهمیه نفت یعنی تأمین و توزیع ۲۶ میلیون لیتر فقط برای خانوارها؛ و این میزان جدای از نفت موردنیاز ادارات است.

مردانی گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ۱۰ ماهه سالجاری ۶۴ درصد افزایش برداشت نفت سفید در این منطقه داشته‌ایم و این نشان از اعلام و توزیع سهمیه بیشتر است.

مدیر منطقه زاهدان افزود: باتوجه به شرایط ویژه منطقه از جمله دسترسی نداشتن به پالایشگاه و خط لوله انتقال فرآورده، دوری از مبادی تأمین، گستردگی سیستان و بلوچستان و وضعیت راه‌های ارتباطی در فصول سرد و ضروریت‌های عملیاتی از جمله ظرفیت ذخیره سازی انبارهای نفت، بخش قابل توجهی از نفت سفید موردنیاز منطقه در فصول گرم سال حمل و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: نفت سفید توزیع شده در فصول گرم سال تنها جهت ذخیره سازی زمستانی است و در صورت ذخیره سازی مناسب از سوی خانوارها، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد