hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > رونمایی از چاپ دوم کتاب «فیض نیایش» در قم

رونمایی از چاپ دوم کتاب «فیض نیایش» در قم

چاپ دوم کتاب «فیض نیایش» با حضور جمعی از طلاب و اصحاب رسانه استان قم در سالن کنفرانس مجتمع ناشران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،حجت الاسلام سیدابراهیم موسوی، مؤلف کتاب «فیض نیایش» در نشست خبری آیین رونمایی چاپ دوم این کتاب که عصر مجتمع ناشران برگزار شد،اظهار کرد: کتاب «فیض نیایش» کتابی پیرامون اهمیت و عظمت دعا بر مبنای حکمت و فقاهت است که از دو فصل تشکیل می شود؛ فصل اول بحث نظری به عنوان فقه معارف ادعیه و فصل دوم ۱۹ دعای خاصه است که معارف توحیدی خاص که نوعاً در مفاتیح نیست، آورده شده است.

وی با بیان اینکه تألیف اصل کتاب یک سال و نیم زمان برد، گفت: دلیل طولانی شدن تألیف به دلیل تطبیق و ترجمه ادعیه و انجام برخی ریزه‌کاری‌ها بود، زیرا ما یک مفهوم به نام دعا داریم و یک مفهوم به نام سؤال، دعا یعنی خداخواهی و خداجویی و متفاوت با سؤال است. مفهوم دعا یعنی خدا را صدازدن و جلب نظر خداوند به دعا کننده؛ دعا مخ عبادت است، نه جزئی از عبادت.

مؤلف کتاب «فیض نیایش» با بیان اینکه هر عبارت یک نوع دعا است، گفت: خداوند می‌فرمایند اگر دعاهای شما نبود، اصلاً مورد توجه قرار نمی‌گرفتید، بنابراین مسئله دعا بسیار مسئله حساسی است و چون انسان محتاج است، این دعا بسیار بااهمیت است و خاستگاه آن نیز به انسان برمی‌گردد، زیرا انسان فقیر و محدود است و ضعف در علم و اختیار و محدودیت در قدرت دارد و مایل است به علم و قدرت مطلق تکیه کند بنابراین انسان را به سوی دعا می‌کشاند و دعا نیز انسان را به سمت توحید می‌کشاند.

این کتاب ارزشمند که در دو نوبت ۵۰۰ شماره منتشر شده؛حاوی ۱۹ ادعیه است که نسخه نخست آن به صورت مجازی در ایام عید غدیر خم رونمایی شد و به دلیل استقبال بالا در آستانه میلاد حضرت علی (ع) نسخه دوم آن به صورت رسمی رونمایی و روانه بازار شد.

علاقمندان برای تهیه کتاب شریف فیض نیایش به کانال فقه ولایت در ایتا: 

https://eitaa.com/feghhevelayat و

تلگرام:

https://t.me/feghhevelayat
و یا با مرکز پخش موسسۀ علمی پژوهشی فقه ولایت به شمارهٔ 09300866998 ارتباط بگیرند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد