hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مرحله سوم جنگ در غزه ۶ ماه ادامه خواهد داشت

مرحله سوم جنگ در غزه ۶ ماه ادامه خواهد داشت

نخست‌وزیر اسرائیل که همچنان در شوک عملیات منحصر بفرد و ترکیبی مقاومت فلسطین در اردوگاه «المغازی» به سر می‌برد، گفت که جنگ در غزه را تا ۶ ماه دیگر ادامه خواهد داد.

 

به گزارش شبکه شرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در جریان نشست پشت درهای بسته کابینه در این باره اظهار داشت: سومین مرحله از جنگ در نوار غزه که شامل عملیات «تسلط» و «پاکسازی» است، دست‌کم ۶ ماه به‌ طول خواهد انجامید.

در همین راستا، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو به خانواده‌های گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) اطلاع داد که آماده امتیاز دادن به خاطر یک معامله جدید برای تبادل اسرا با جنبش حماس است.

این منابع اعلام کردند: نتانیاهو گفت که اگر با پایان دادن به جنگ موافقت کند، باید ضمانت‌های بین‌المللی را امضا کند که قابل نقض نیست.

طبق گفته این منابع، نتانیاهو وجود پیشنهاد از سوی حماس را تکذیب کرد و در عین حال بدون پرداختن به جزئیات اعلام کرد که ابتکارعملی در این زمینه وجود دارد.

حملات همه جانبه اسرائیل به نوار غزه در حالی وارد صد و نهمین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به بیش از ۲۵ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر اسرائیل برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

با گذشت ۱۰۹ روز از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه، حجم خودسانسوری نیز در ارتش اسرائیل بسیار بالاتر رفته و خانوداه‌های نظامیان اسرائیلی از سرنوشت فرزندان اعزامی خود به نوار غزه اطلاع کمی دارند.

در این زمینه گاهی اتفاق افتاده است که یک خبرنگار و یا یک نظامی اسرائیلی آماری ارایه می دهد و ولوله‌ای در سرزمین‌های اشغالی ایجاد می‌کند. نظیر آماری که چندی پیش یک افسر اسرائیلی درباره کشته‌های این رژیم در نوار غزه افشا کرد.

 

منبع: sharghdaily-915986

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد