به گزارش اکوایران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه - 3 بهمن) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، جزء ۶ بند الف تبصره هشت این لایحه را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت یا تجدید نظر در مورد افرادی که یارانه آن ها قطع شده، به‌موجب آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ظرف یک‌ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام نماید.

بنابراین، با تصویب جزء یک بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، نمایندگان منابع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را تعیین کردند.

خبر مرتبط
یارانه نقدی 1403 چقدر است؟
یارانه نقدی 1403 چقدر است؟

اکوایران: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.

با تصویب ردیف های چهار و پنج بندالف تبصره بانک مرکزی موظف شد که برای پرداخت به‌موقع مصارف هدفمندی یارانه‌ها تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد.

 با تصویب جزء ۶ بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول و همچنین تجدیدنظر درباره افرادی شد که یارانه آن‌ها قطع شده است.

 با تصویب جزء ۳ بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، مقرر شد که مابه‌التفاوت قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده نشود.

 با تصویب بندهای (ب، پ و ت) تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، منابع حاصل از فروش داخلی و صادرات ۶ فرآورده اصلی (بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هوایی) به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز می‌شود.