hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > افزایش ۱۰.۷ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی به بندر چابهار

افزایش ۱۰.۷ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی به بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش ۱۰.۷ درصدی پهلوگیری شناورهای بالای هزار تن ورودی به بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش رویداد ایران از زاهدان، قاسم عسکری نسب تعداد شناورهای وارده به یک بندر را معیاری برای سنجش عملکرد بنادر در مباحث بندری و دریایی دانست و اظهار داشت: در سال 1402 تعداد 134 فروند شناور بالای یک هزار تن وارد بندر چابهار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  10.7 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شناورها در کلاس فله‌بر، کانتینری، تانکر و جنرال کارگو بوده که حامل کالای اساسی، کالای کانتینری، نگله‌های پتروشیمی، گازوئیل، بنزین، نفت خام سنگین و بارگیری سنگ آهن، سنگ کلینکر و سیمان بوده‌اند.

 وی داشتن زیرساخت‌های بندری، افزایش نرم عملیاتی و بهره‌وری عملیات تخلیه و بارگیری کالا، بهره‌وری پایانه‌های بندری، افزایش تعاملات و استفاده از ظرفیت سایر بنادر برای رفت و آمد کشتی‌ها و ظرفیت عملیات یدک‌کشی مناسب را از جمله دلایل افزایش تعداد کشتی‌های ورودی به بندر چابهار دانست.

عسکری نسب با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی شالوده و زیربنای اصلی تجارت و عنصر اصلی زنجیره تامین کالا است و حدود 80 درصد از کالاهای مصرفی در اقصی نقاط جهان از طریق دریا جابه‌جا می‌شود، بیان کرد:  افزایش تردد کشتی‌های ورودی به بندر چابهار و نقش آنها در چرخه اقتصادی و زنجیره تامین کالای کشور می‌تواند به کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کاهش هزینه‌های مصرفی خانوارها و در نهایت به رشد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بینجامد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد