hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی مجتمع های تجاری و پاساژها در قم

تعطیلی مجتمع های تجاری و پاساژها در قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم از تعطیلی مجتمع های تجاری و برخی پاساژها که بدون شرکت در طرح فاصله گذاری اجتماعی نسبت به بازگشایی این مراکز اقدام کرده بودند، خبر داد.

به گزارش رویداد ایران_قم، سیامک محبی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی لازم است اصناف کم خطر که عناوین آنها اعلام شده است در سامانه سلامت به نشانی Salamat.gov.ir ثبت نام کنند، اظهار داشت: در همین راستا با نظارت هایی که از صنایع و صنوف انجام شد؛ مجتمع های تجاری و پاساژهای موسی بن جعفر ، حجت، الغدیر، کویتی ها‏، آسمان، دلتا، ونوس، ملت و سرای ایرانی، ننه عباس، عصر جدید، باران، تندیس، شبرنگ، ستاره، مروارید، طلا، گنجینه،شهر و بازار بزرگ تعطیل شد.

وی با بیان اینکه مراکز تجاری یاد شده علی رغم اعلام وزارت بهداشت فعالیت خود را از سرگرفته بودند، گفت: تمامی مجتمع های تجاری و پاساژهای قم در نظارت جدی که از سوی اکیپ های بازرسی صورت گرفت،تعطیل و از ادامه فعالیت انها جلوگیری شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و در ادامه نظارت های بهداشتی بازرسان بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت تا روز گذشته از 631مورد صنف بازدید کردند که 32مورد آن از اصناف پرخطر  بودند.

وی بیان کرد: تعطیلی اصناف پرخطر در قم با تذکر و بدون سیم و سرب با همراهی اماکن و اصناف، اخطار و تذکرات لازم صورت گرفت.

محبی با بیان اینکه تعداد اصناف ثبت نام شده در سامانه  سلامت تا روز گذشته  167مورد بود، گفت: اصناف کم خطر با اقدام به ثبت صنف و دریافت کد می توانند براساس شرایط و ضوابط اعلام شده در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مجوز فعالیت دارند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم بیان کرد: هزار و 407 مورد نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی  اصناف در روز گذشته توسط 40 تیم از بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از کل موارد بازدید شده 531 مورد از اصناف پروتکل های بهداشتی را کامل رعایت می کردند، گفت: کارشناسان مرکز بهداشت ضمن تاکید بر اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی، آموزش ها و توصیه های لازم  را به صنوف نا آشنا با موارین بهداشتی را نیز به این اصناف ارائه کردند.

محبی با اشاره به شمار بازدیدهایی که صبح امروز از اصناف صورت گرفت، بیان کرد:  3 هزار و560 مورد بازدید از اصناف قم در راستای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند صورت گرفت که از کل موارد بازدید شده تعداد هزار و 980  مورد از اصناف با رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به صنف خود، در حال فعالیت بودند و 569 مورد نیز اقدام به ثبت صنف خود در سامانه کرده بودند. 


وی با بیان اینکه فعالیت گرمابه های عمومی در حال حاضر ممنوع است، گفت: در بازرسی های انجام شده امروز یک واحد گرمابه عمومی که یکی از صنوف پرخطر است و باید براساس طرح فاصله گذاری هوشمند غیرفعال باشند با حضور نماینده اماکن و اتاق اصناف غیرفعال و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در ادامه نظارت های بهداشتی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای فاصله گذاری هوشمند، یک واحد اغذیه فروشی نیز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی با همکاری اماکن و اتاق اصناف و کلانتری محل پلمب و از ادامه فعالیت آن نیز جلوگیری شد.



وی اضافه کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از دو فروشگاه بزرگ زنجیره ای بازدید و فرایند فروش آنها به صورت کامل اصلاح شد.

محبی هم چنین از بازرسی سه فست فود بزرگ یوشیتا ، فست فود ایرانی و ایران ۱۶  خبر داد و گفت: در مجموع دو مورد آنها تعطیل و یک مورد دیگر نیز اخطار برون بر داده شد.

وی اضافه کرد: در ادامه بازرسی ها یک دفتر مرکزی بیمه پر تردد نیز به دلیل عدم عدم رعایت دستورالعمل تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل فوری شد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین به بازرسی از۷ کارگزاری بورس خبر داد و گفت:  این مراکز نیز به دلیل ازدحام شدید وعدم رعایت دستورالعمل تعطیل فوری شدند.



محبی با اعلام شماره های36706030-6620999- 3670436  گفت: شماره های اعلام شده به همراه شماره 190 آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی هستند.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد